۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۴۱۱۱۳
در روز چهارشنبه مورخ 23 آبان، مانور پدافند غیر عامل سطح A با سناریوی خرابکاری در ایستگاه تقلیل فشار گاز عباس آباد مشهد، با حضور رئیس گروه تهدیدات تخصصی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و مسئولان شرکت گاز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پابداری ملی، در روز چهارشنبه مورخ 23 آبان، مانور پدافند غیر عامل سطح A با سناریوی خرابکاری در ایستگاه تقلیل فشار گاز عباس آباد مشهد، با حضور رئیس گروه تهدیدات تخصصی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و مسئولان شرکت گاز برگزار شد.

مانور پدافند غیر عامل با رویکرد خرابکاری در ایستگاه گازرسانی مشهد

سیداحمد علوی پیش از ظهر امروز 23 آبان ماه 97 در حاشیه برگزاری این مانور اظهار کرد: مطابق سناریوی از پیش تعیین شده در این مانور یک گروهک تروریستی با نفوذ به ایستگاه CGS عباس آباد و بمب گذاری در حوضچه خروجی این ایستگاه باعث تخریب ولو خروجی شده که در اثر موج انفجار حاصله یکی از افراد حراست کشته و نفر دیگر مصدوم می گردد. همچنین در درون حوضچه ولو خروجی ایستگاه نیز آتش سوزی مهیبی رخ داده که بلافاصله لاین بریک ورودی ایستگاه عمل و گاز ورودی قطع می شود. وی افزود: در ادامه سیار امداد شرکت گاز استان جهت مهار حادثه به محل مراجعه کرده و اعلام کمک از نیروی انتظامی جهت ایزوله کردن منطقه و اورژانس جهت انتقال مصدومین و متوفی می نماید.

مانور پدافند غیر عامل با رویکرد خرابکاری در ایستگاه گازرسانی مشهد

به گفته سخنگوی شرکت گاز خراسان رضوی، ایزوله کردن محل حادثه توسط امداد مستقر در محل حادثه، اعزام نفرات امداد جهت بستن نزدیکترین شیرهای بعد از شیر خروجی ایستگاه، برنامه ریزی جهت برآورد خسارت های ایجاد شده، فراخوان نیروهای امداد و تعمیرات و انجام اطلاع رسانی بر اساس فلوچارت بحران بخشی از وظایف درون سازمانی این مانور بزرگ بود.

مانور پدافند غیر عامل با رویکرد خرابکاری در ایستگاه گازرسانی مشهد

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان تصریح کرد: این مانور با همکاری شرکت های آبفا و برق، اداره راهنمائی و رانندگی، کمیته مدیریت بحران، سازمان هلال احمر، اورژانس 115، فرماندهی نیروی انتظامی و سازمان آتش نشانی مشهد مقدس برگزار شد.

وی گفت: ارزیابی اولیه این مانور نشان دهنده سطح بالای آمادگی درون سازمانی و تعامل مطلوب با سایر دستگاهها در مواجهه با بحران های مرتبط با پدافندغیرعامل دارد. در تلاش هستیم تا با شناسایی دقیق نقاط قوت و ضعف این مانور زمینه ارتقای آمادگی سازمان را برای مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی افزایش دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر