۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۰۸۷۵
همایش پدافندغیرعامل و گارگاه آموزشی مدیران و فرماندهان سپاه با حضور سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافندغیرعامل کشور و زینلی تختی مدیرکل پدافندغیرعامل استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، همایش پدافندغیرعامل و گارگاه آموزشی مدیران و فرماندهان سپاه با حضور سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافندغیرعامل کشور و زینلی تختی مدیرکل پدافندغیرعامل استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

در ابتدا زینلی تختی مدیرکل پدافندغیرعامل استان ضمن خیرمقدم به معاون انرژی سازمان پدافندغیرعامل کشور اظهار داشت: اولویت اصلی و هدف گذاری امسال ما تبیین مسائل و مصادیق پدافندغیرعامل در سطوح مختلف جامعه اعم از مردم و مدیران دستگاه هایی اجرایی می باشد.

زینلی تختی در ادامه از آموزش تخصصی پدافندغیرعامل توسط کارگروه های 12 گانه پدافندغیرعامل در دانشگاه ها و مدارس استان جهت نهادینه سازی پدافندغیرعامل در جامعه خبر داد.

سپس سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافندغیرعامل کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافندغیرعامل باید در مقابل شیوه های پیچیده ی تهاجم دشمن، کاملا هوشیار و جدی باشد گفت: فلسفه پدافندغیرعامل تهدیدشناسی و سپس مقابله با تهدیدات دشمن است .

سردار مطیعی افزود: ما باید تهدیدات را خوب بشناسیم تا بتوانیم در برابر آن ها خوب و به موقع موضع بگیریم، تهدیدات امروز بسیار پیچیده، علمی و ترکیبی است یعنی چند تهدید به صورت همزمان وارد کشور می شود که باید برای مقابله با این تهدیدات برنامه برنامه داشته باشیم.

معاون انرژی سازمان پدافندغیرعامل اظهار داشت: استان هرمزگان یک استان استراتژیک است و تامین کننده سوخت، انرژی و محل عبور کالاست و باید استراتژی پدافندغیرعامل جدی در استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای هر زیرساخت استان یک استراتژی باید تعیین شود و این استراتژی، هم آمادگی مقابله غیرنظامی را داشته باشد و هم حفظ کارکرد را بتواند تحقق ببخشد.

سردار مطیعی تهدید سایبری را تهدید جدی و مساله مهمی دانست و بر لزوم جدی گرفتن این مساله و داشتن برنامه مناسب جهت مقابله با این تهدید تاکید کرد.

ایشان در آخر تاکید کرد: مسئولین پدافندغیرعامل استان با دیگر دستگاه های اجرایی استان تعامل و همکاری خوبی جهت تدوین طرح جامع پدافندغیرعامل استان داشته باشند تا با تدوین طرح جامع، بتوان استان را در مقابل تهدیدات و خطرات مصون نگه داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر