۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۰۳۳۱
شهردار منطقه 20 تاکيد کرد:
شهردار منطقه 20 در نشست فصلي ستاد مديريت بحران اين منطقه بر ضرورت آموزش شهروندي براي مقابله با حوادث غير مترقبه تاکيد کرد.
به گزارش پایداری ملی، فرهاد افشار در نشست فصلي مديريت بحران که با موضوع مروري بر ماموريتهاي محوله اعضاي عمومي و تخصصي ستاد مديريت بحران برگزار شد گفت: در راستاي ارتقاء فرهنگ عمومي و آگاهي بخشي در جامعه براي مقابله با حوادث،آموزش شهروندي و تعامل با شهروندان با استفاده از پتانسيل حوزه اجتماعي فرهنگي اين منطقه و آموزش و پرورش ميسر مي شود.

افشار به استفاده از پتانسيل آموزش و پرورش به واسطه دارا بودن جمعيت هدف اشاره کرد و گفت: دستيابي به نتايج مطلوب در مقابله با حوادث ،مستلزم  استفاده از  دانش و اطلاعات علمي و کسب مهارتهاي لازم از سوي سازمانهاي ذيربط در زمان وقوع بحران است .

وي افزود: تعاملات درون و برون سازماني اعضاي ستاد مديريت بحران براي تعيين تکليف وظايف ،سهم و نقش خود و آمادگي براي پيش از حادثه ، مقابله با حادثه  و پس از آن حائز اهميت است .
وي با اشاره به استفاده از ساختار کالبدي ري گفت: تمرکز جمعيت در قسمت هايي از شهر بالاست و عليرغم اينکه مي تواند منشاء خطر در مواقع بحراني باشد مي توان از پتانسيل جمعيتي اين مکانها با اجراي آموزش هاي شهروندي براي ارتقاء آگاهي آنان بهره جست.

افشار با اشاره به اينکه در ساختار مديريت شهري پدافند غيرعامل در کاهش آسيب پذيري و کاهش خسارات و تداوم زندگي بشر از اهميت بالايي برخوردار است گفت: با استفاده از دانش فني و دانش مديريتي ، مديران تمامي سازمانها و ارگانها موظف به ايمن سازي شهر در برابر حوادث هستند.

شهردار منطقه افزود: در پدافند غير عامل با احصاء فضاهاي زندگي ،رفتارهاي انساني و فرايندهاي کاري و با اتخاذ تدابير لازم براي مقابله با حوداث غيرمترقبه ، ارتقاء امنيت شهروندان و استفاده مناسب از امکانات شهري ميسر مي شود.

نشست فصلي مديريت بحران با حضور شهردار ، دبير ستاد مديريت بحران و اعضاي تخصصي و عمومي مديريت بحران منطقه 20 برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر