۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۳۹۴۴۷
معاون استاندار یزد تأکیدکرد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این‌که تمام دستگاه‌های استان باید روی بحث پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تمرکز کنند، گفت: مشارکت مردم برای پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ضروری است.
به گزارش پایداری ملی، «محمدعلی طالبی» در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان یزد که با محوریت بررسی اقدامات پیشگیرانه در رابطه با آنفلونزای فوق حاد پرندگان برگزار شده با اشاره به اهمیت تاثیرگذاری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بر سلامت انسان و طیور اظهار کرد: هر اتفاقی در این حوزه می‌تواند ‌بعضا تاثیرات جبران ناپذیری را بر روی اقتصاد مردم به شکل گران شدن محصولات و نیز اقتصاد واحدهای تولید طیور استان در شکل خسارت به این واحدها بگذارد.

وی افزود: دستگاه‌های استان باید بیشتر تمرکز، فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر روی موضوع پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان قرار دهند تا در این رابطه بتوان اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در ادامه ضمن تاکید بر ‌ضرورت مشارکت مردم و همراهی اتحادیه مرغداران در رابطه با پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گفت: خوشبختانه در سال‌ ‌گذشته تجربیات موفقی را از همراهی مردم استان و اتحادیه ها در این رابطه داشتیم.

طالبی تصریح کرد: ضروری ‌است اداره کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان از هم اکنون جلساتی را به طور فعال داشته باشند و ضمن اصلاح فرایندها با واحدهای غیرمجاز پرورش طیور در استان، برخوردهای قانونی ‌لازم انجام شود.

وی افزایش دایره حساسیت جامعه در این رابطه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش‌ ها و هشدارهای لازم و به موقع به مردم برای مقابله و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شود.

وی با بیان این‌که حفظ سلامتی و جان مردم در اولویت برنامه های دولت است،‌ گفت‌: صدا و سیما، رسانه ها، شهرداری، شوراهای روستایی و دهیاری ها می‌توانند در این رابطه اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

طالبی در پایان سخنان خود بر اجرای وظایف دستگاه‌ها در چارچوب دستورالعمل اجرایی مدیریت این بیماری در استان تاکید کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر