۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۸۴۴۸
چهارمین شماره از ماهنامه عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور با عنوان صیانت پایدار با محوریت «چهل سالگی انقلاب و عبور از سد جنگ هیبریدی» منتشر شد.
به گزارش پایداری ملی، چهارمین شماره از ماهنامه عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور با عنوان صیانت پایدار با محوریت «چهل سالگی انقلاب و عبور از سد جنگ هیبریدی» منتشر شد.

سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این نشریه آورده است:‌«جنگ هیبریدی یا ترکیبی(Hybrid warfare) جنگی است که در آن دشمن از تمام فناوری‌ها و حوزه‌ها جهت تاثیر فشار قراردادن کشور استفاده می‌کند.»

وی با تاکید بر اینکه «آمریکایی‌ها در جنگ هیبریدی دو هدف دارند، اول تسلیم ایران در برابر خواسته‌هایشان و اگر نشد ایجاد آشوب و درگیری در کشور!» می‌افزاید: « برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باید از ظرفیت‌های موجود کشور مانند محوریت ولایت فقیه و انسجام ملی که بسیاری از کشورها از آن محرومند بهره ببریم.»

دکتر محسن محبی معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در یادداشتی با عنوان «ایران امید می‌خواهد» تاکید دارد: «در کنار سیاست‌های درست اقتصادی و مهار فشار تحریم باید درخصوص هجمه رسانه‌ای دشمن نیز هوشیار بود.

به نظر امروز رمز پیروزی علیه دشمن در جنگ رسانه‌ای امیدبخشی به مردم است.ایران اسلامی به حدی از ظرفیت‌ها و منابع غنی برخوردار است که حتی بدون ارتباط با جهان پیرامونی خود می‌تواند خود را اداره کند. ما مثل کشورهای وابسته به نظام جهانی و وام‌های بین المللی نیستیم که با یک نسیم خم شویم؛ تجربه چهل سال گذشته نیز این ادعا را ثابت می‌کند.

بر این مبنا در گام نخست رسانه‌های داخلی به شدت باید از بازی در زمین دشمن و ادامه رویکرد خط رسانه‌ای آنها پرهیز کنند. گناه کسی که با یک خبر مردم را نسبت به آینده بدبین می‌کند و آنها را روانه بازار سکه و دلار می‌کند کمتر از آن محتکری نیست که داروهای بیماران صعب‌العلاجی که با ارز دولتی خریداری شده، احتکار کرده است!از سوی دیگر مردم نیز باید نسبت به اخبار آگاه باشند و الزاما هر محتوایی که در سطح رسانه‌ها به ویژه شبکه‌هایی اجتماعی توزیع می‌شود «خبر صدق» قلمداد نکنند. کشور ما امروز امید می خواهد. امیدی مبتنی بر واقع انگاری و به دور از هرگونه هیاهو یا توهم.»

گفتنی است در این شماره گفتارها و نوشتارهایی از علی‌اصغر زارعی، محمدرضا فرجی‌پور،اسدالله کریمی،محمدرضا پورابراهیمی،نصر‌الله پژمانفر،عبدالمجید شیخی، آلبرت بغزیان، علی کرمی، محمود رجبی، مسعود جلالی و چندین کارشناس و صاحب‌نظران در حوزه‌های پدافند غیرعامل درج شده است.

برای دانلود این ماهنامه اینجا را کلیک کنید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر