۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۳۸۲۸۸
این رزمایش با رمز عملیاتی یا رسول الله به مدت یک روز و در قالب تمرینات تاکتیکی، ماموریت های دفاعی ، امنیتی و عملیات امداد و نجات با حضور 16 گردان که هر گردان شامل 236 نیرو می باشد در حال برگزاری است.
به گزارش پایداری ملی، این رزمایش که شرکت کنندگان در آن توان دفاعی، نظامی و امدادی خود را محک می زنند در راستای ایجاد آمادگی بیشتر و تقویت بنیه عملیاتی و دفاعی نیروهای بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با تهدیدات دشمن در حال انجام است.

در این رزمایش فعالیت های رزم در کوی و برزن، عملیات امداد و نجات، تاکتیک های امنیتی و بازرسی، دفاع از مراکز حساس و مهم، کمین و پدافند در حال اجراست.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در حاشیه اجرای این رزمایش به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای این رزمایش به منظور سنجش توان نظامی بسیجیان و نیروهای سپاه برای مقابله با بحران ها و حوادث غیر مترقبه و تقویت توان دفاعی بسیجیان است.

سردار پاسدار محمد شاهرخی افزود: آشنایی بیشتر نیروهای بسیجی با شرایط سخت، حفظ و انسجام نیروها، تمرین های مختلف دفاعی، افزایش و تداوم آموزش نظامی نیروها از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش به شمار می رود.

وی یادآور شد: این رزمایش در سه مرحله برگزار می شود که مرحله اول برگزاری رزمایش عملیاتی با رمز یا رسول الله با نمایش اقتدار نیروهای بسیج سپاه ، مرحله دوم اعزام 150گره جهادی برای ارائه خدمات مختلف به مناطق محرومان استان و مرحله سوم نیز دریکی از روزهای هفته دفاع مقدس با اجتماع بزرگ بسیجیان همزمان با سراسر کشور در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر