۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۵۶۲۶
دبیر شورای پدافند غیرعامل استانداری گیلان:
صبح امروز دکتر حمید حیدری دبیر مرکز مطالعات ترومای گیلان با امیر محمد پور سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان دیدار و حول پیرامون مقوله سیستم تروما و اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل در سیستم تروما و نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان و گسترش همکاری دو مجموعه به گفتگو پرداختند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، صبح امروز دکتر حمید حیدری دبیر مرکز مطالعات ترومای گیلان با امیر محمد پور سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان دیدار و حول پیرامون مقوله سیستم تروما و اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل در سیستم تروما و نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان و گسترش همکاری دو مجموعه به گفتگو پرداختند.

در ابتدا دکتر حیدری با اشاره به مقوله سیستم تروما بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا بیش از ۷۰ سال است که سیستم تروما را پیاده سازی میکنند همچنین کشورمان پیشتاز این سیستم است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان:هماهنگی پدافند غیرعامل و بهداشت و درمان باعث کاهش آسیب پذیری ها در حوزه مربوطه می شود

دبیر مرکز مطالعات ترومای گیلان با اشاره به رتبه نخست تروما در کشور افزود: استان گیلان به عنوان نخستین پایلوت سیستم تروما در کشور می باشد و ضمن کاهش حوادث مهمترین دستاورد پزشکی برای استان محسوب می‌شود.

حیدری با نگاه پدافند غیرعامل در این حوزه افزود: باید نگاه سیستماتیک به تروما داشته باشیم و با توجه به حوادث و اتفاقاتی که رخ می دهد به این نگاه سیستماتیک نیاز است که همه ارکان در کنار هم قرار بگیرند.

و باید پیش بینی های لازم برای هماهنگی دستگاه عملیاتی از جمله اورژانس و هلال احمر برنامه ریزی و طرح ریزی شود.

در ادامه دبیر شورای پدافند استان گیلان با توجه اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: حوزه درمان و سلامت  با  کارکنان و اعضاء هیئت علمی و پزشکی خود و با بهره گیری از امکانات و منابع در اختیار با اتکا به برنامه ها و عزم و اراده ملی در راستای تامین ، حفظ و ارتقاء سلامت در سطح استان می کوشد.

محمد پور با اشاره به بروز حوادث غیر طبیعی و انسجام حوزه بهداشت و درمان افزود :  در صورت بروز حوادث غیر طبیعی حوزه  بهداشت و درمان با هماهنگی کامل از منظر پدافند غیرعامل زمینه درون بخشی و بین بخشی در ابعاد آموزش عمومی و تخصصی ، تامین تدارکات و ملزومات و سازماندهی نیروهای این حوزه می کوشد تا در هنگام ضرورت در حداقل زمان ممکن خدمات سلامت را ارائه نموده تا آسیب ها به حداقل رسانیده شود.

در انتهای جلسه دو مجموعه حول پیرامون گسترش همکاری متقابل و ضرورت پدافند غیرعامل در حوزه بهداشت و درمان پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر