۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۳۴۷۹۴
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان:
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در جلسه کمیته استانی تأیید صلاحیت شرکت های مشاور بومی در حوزه پدافند غیر عامل که در استانداری تشکیل شده بود گفت در کلیه ساخت و ساز ها و اجرای زیر ساخت ها بر رعایت اصول و داشتن پیوست پدافند غیر عامل تأکید شده است .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در جلسه کمیته استانی تأیید صلاحیت شرکت های مشاور بومی در حوزه پدافند غیر عامل که در استانداری تشکیل شده بود گفت در کلیه ساخت و ساز ها و اجرای زیر ساخت ها بر رعایت اصول و داشتن پیوست پدافند غیر عامل تأکید شده است .

مهندس ابک با اشاره به نقش و جایگاه پدافند غیر عامل در ایجاد استحکام و ایمنی ساختمان ها و سازه ها افزود مباحث مربوطه به پدافند غیر عامل در ماده 215برنامه توسعه و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان  اشاره شده است که نیاز است به این مقررات توجه لازم مبذول گردد.وی همچنین برای استفاده از ظرفیت شرکت های مشاورفعال بومی  برای اجرای برنامه ها و اهداف و طرح های پدافند غیر عامل در سطح استان سمنان تأکید نمودند.

همچنین در این جلسه مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان با اشاره به انواع تهدیدات بر رعایت اصول فنی و اجرایی در حوزه کالبدی در سطح شهر ها برای مصون سازی و تداوم خدمات رسانی در شرایط خطر توسط مراکز و دستگاه های مختلف تاکید نمود.

ایرج کارخائی افزود تمامی سیاستها و راهبرد های پدافند غیر عامل بمنظور اقتدار و پایداری و کاهش آسیب پذیری در جامعه ترسیم شده است که در این راستا نیاز است کلیه دستگاه های اجرائی ، شهرداری ها و سازمانهایی که در امرساخت و ساز نقش دارند به ضوابط  الزامات و ملاحظات پدافند غیر عامل توجه نمایند.

وی افزود براورد تهدیدات ، شناسایی نقاط آسیب پذیر ، طبقه بندی مراکز ثقل ،کاهش آسیب پذیری به اماکن و تجهیزات و تأسیسات مختلف ، حفاظت از سرمایه های ملی و استانی ، افزایش آستانه مقاومت در برابر تهدیدات از اهداف بلند حوزه پدافند غیر عامل در سطح استان می باشد که در راستای سیاست های بازدارندگی می طلبد همه دستگاه ها در تحقق آن ها همکاری و مساعدت داشته باشند .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر