۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۳۳۳۰۶
دستیار حقوق شهروندی روحانی می‌گوید برداشتن روسری توسط چند دختر و زن، سازمان‌یافته نبوده است.
درحالی‌که برخی از این افراد بازداشتی با خاتمی و حزب مشارکت و برخی سفارتخانه‌های خارجی و گروهک‌های ضدانقلاب در ارتباطند و از سوی رسانه‌های ضدانقلاب حمایت می‌شوند، مولاوردی به خبرآنلاین گفت: من با برخورد قهری موافق نیستم. مخصوصا که این افراد در مصاحبه‌هایشان گفته‌اند این حرکت سازماندهی شده یا خط گرفته از خارج نبود و یک تصمیم فردی است.

اگر در سمت دولتی نبودم قطعا صریح‌تر از این اظهارنظر می‌کردم، اما در شرایط فعلی هرآنچه بگویم نظر شخصی من تلقی نمی‌شود بلکه به دولت الصاق خواهد شد. به هر حال معتقدم تا زمانی که در این کشور رعایت حجاب شرعی، قانون است، باید به آن احترام گذاشت، اما من شخصا برخورد قهری با دختران خیابان انقلاب را نمی‌پسندم چراکه برخورد باید متناسب با جرم باشد و ما متاسفانه چنین چیزی را نمی‌بینیم. اینکه وثیقه ۵۰۰ میلیونی تعیین کنیم که هیچ‌کدامشان هم قادر به تامین آن نیستند و دختران را در بازداشتگاه نگه داریم خلاف قانون است، به‌خصوص همانطور که اشاره کردم مشخص شده این دختران بنابر اعتقاد شخصی چنین کاری را می‌کنند و خط‌گیری و جهت‌گیری خاصی از خارج کشور ندارند و حرکتی سازماندهی شده نیست. این دختران اعتراض مدنی کرده‌اند و برخورد نیز باید مدنی باشد نه قهری و سلبی.

وی در پاسخ این سوال که «موضوع رفراندوم در سخنان رئیس‌جمهور هم بود. فکر می‌کنید می‌توان این موضوع یعنی اختیاری بودن حجاب را هم به همه‌پرسی گذاشت؟» گفت: اتفاقا یکی از انتقاداتی که به این نظر رئیس‌جمهور شد همین مصادیق است که ممکن است نهایتا به چنین خواسته‌هایی ختم شود. یکی از برنامه‌هایی که در حوزه حقوق شهروندی در دست بررسی است این است که مثل خیلی از کشور‌های دیگر، اگر مطالبه‌ای بالای مثلا یک میلیون متقاضی داشت تبدیل به لایحه و قانون شود.

مولاوردی در بخش دیگری از همین گفت‌وگو و در پاسخ این سوال که «حق تحصیل بهایی‌ها را هم پیگیری خواهید کرد» گفت: همه این موارد از طریق مراجع ذیربط مانند وزارت اطلاعات پیگیری می‌شوند تا حداقل توجیهات و توضیحات را برای پیگیری لازم کسب کنیم. مطمئن باشید هیچ درخواستی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.

خبرنگار پرسید: «یعنی اقلیت‌های مذهبی مانند بهایی‌ها یا دراویش می‌توانند این امید را داشته باشند که براساس این منشور، به وضعیت مطلوبی رسیده و از حقوق شهروندی برخوردار شوند؟»

مولاوردی پاسخ داد: اگر تاسیس نهاد ملی حقوق شهروندی تصویب و این نهاد ایجاد شود، شاهد تحول مهمی در تسریع تحقق حقوق شهروندی خواهیم بود. این نهاد مرجعی خواهد بود برای دریافت گزارشات مربوط به موارد نقض حقوق بشر و شهروندی و دارای کمیسیون‌های مختلفی که شبیه نهادی به نام «آمبودزمان» یا «دادآور» در کشور‌های دیگر عمل خواهد کرد.

دستیار روحانی درباره ارتباطش با نزار زکا جاسوس دوتابعیتی آمریکایی - لبنانی، مدعی شکایت از کیهان شد و گفت: این بار، چون در این روزنامه اصطلاح «مرتبط با جاسوس آمریکایی» به کار رفته قطعا از طریق قانونی این قضیه را پیگیری خواهیم کرد. بار‌ها عنوان کرده‌ام ما نه نقشی در دادن ویزا به این فرد داشته‌ایم و نه وظیفه‌ای در این رابطه برایمان تعریف شده و نه از سوابق‌شان اطلاعی داشتیم. همایشی بین‌المللی با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و من به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری، دعوتنامه میهمانان خارجی را امضا کردم. این آقا نیز از افرادی بود که مقاله‌ای ارسال کرده و قبلا هم به ایران سفر‌هایی داشته. او در این همایش شرکت کرد بدون این‌که حتی کلامی بین ما رد و بدل شود. چند روزی ایران بود و به جز مقاله‌ای که در نشست ارائه کرد، در نشستی تخصصی هم در بین شرکت‌کنندگان حضور داشت. ضمنا در ضیافت شامی که به افتخار میهمانان داشتیم ایشان هم حضور داشت و مثل بقیه با من هم عکس گرفت و بعد از چند روز خبر رسید که این فرد به اتهام جاسوسی دستگیر شده و همان عکس که با گوشی خودشان هم گرفته بودند در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها پخش و عنوان شد «جاسوس در کنار مولاوردی»! این موضوع را بار‌ها روایت کرده‌ام، اما هنوز هم نشریاتی مانند کیهان و نشریات وابسته به این جریان فکری، هرچند وقت یک بار این مسئله را زنده کرده و از آن علیه من استفاده می‌کنند. اما این بار از حق خودم نخواهم گذشت و به صورت قضایی این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

حمایت مولاوردی از اقدام سازمان‌یافته کشف حجاب توسط چند زن که با بی‌اعتنایی عمومی روبه‌رو شد، درحالی است که باند بهائیت، شبکه بی‌بی‌سی و من و تو و صدای آمریکا، در کنار سازمان منافقین و سلطنت‌طلبان، پشت این پروژه هستند و از چند سال پیش، علنا وارد معارضه با حکم الهی و قرآنی حجاب شده‌اند.

ازسوی دیگر حجاب اگرچه قانونی و الزامی است، اما حکم صریح قرآن است و سخنان مولاوردی مبنی بر اینکه «تا زمانی که رعایت حجاب، قانون است باید به آن احترام گذاشت»، شبیه کار موذن یهودی شده است که می‌گفت: «به قول مسلمان‌ها، اشهد ان محمد رسول‌الله»؟!

ثالثا ادعای همه‌پرسی درباره حجاب مانند این است که گفته می‌شود اجرای احکام الهی و حرمت شراب و قتل نفس و ارتشاء و اختلاس و دزدی ناموس و ده‌ها حرام و جرم را به رفراندوم بگذاریم! ملت ایران با رای قاطع به جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن، اجرای احکام اسلامی را از همه مسئولان انتظار دارند و هر مدیر و مسئول و دستیاری که به این حقیقت باور نداشته باشد، غش در معامله و گندم‌نمایی و جو فروشی کرده و در اصل غصب کرده و تصدی او نامشروع است؛ و بالاخره مشخصا درباره بهائیت گفت که برخلاف مغالطه خبرنگار و خانم مولاوردی، این گروه، یک باند صهیونیستی - انگلیسی و دین جعلی است که تمام ارکان امنیتی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را در رژیم دست‌نشانده پهلوی در قبضه داشت و نمی‌توان از آن به عنوان یک اقلیت مذهبی یاد کرد. این باند، بنیانگذار و مروج کشف حجاب در عصر پهلوی بودند و عجیب است که دستیار روحانی، از آن‌ها به عنوان اقلیت مذهبی یاد می‌کند و پروژه‌های سازمان یافته‌شان برای مبارزه با حجاب و عفاف را، اقدامی و تصمیمی مشخص می‌خواند. آیا با وجود همه این قرائن، نباید به او شک کرد؟ او به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری یک همایش، آیا نباید از دستگاه‌های ذیربط درباره هویت افراد پرس‌وجو کند؟ ضمن اینکه نزار زکا آدم گمنامی نیست و با سران رژیم و ارتش آمریکا عکس‌های یادگاری متعدد دارد که با یک جست‌وجوی ساده قابل مشاهده است؛ مگر اینکه بگوییم آمریکایی‌ها نیز زکا را نمی‌شناخته‌اند و عکس‌های یادگاری را کاملا اتفاقی گرفته‌اند؟!
روزنامه کیهان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر