۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۳۳۰۲۹
جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: دشمنان به دنبال تغییر حکومت ولایی ایران اسلامی هستند که از فضای مجازی در این میان بهره می‌برند.
به گزارش پایداری ملی، سرهنگ علی ابراهیمی امروز در همایش فضای مجازی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: از تمامی افراد که برای این همایش تلاش می‌کنند نهایت قدردانی را دارم.

وی گفت: علل بروز بحران در جوانان نابسامانی‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که برای به زانو در آوردن کشورهای غیر همسو استفاده می‌شود و تهدیدهای نرم در این میان نقش مهمی را دارند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این موضوع مستثنا نیست چراکه سال‌هاست علیه دشمنان در جنگ هستیم.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: اهداف دشمنان در مقابله با کشورمان تغییر ساختار حکومت ما از ولایی به حکومت غیردولتی به وسیلهشگردهای مختلف است که از فضای مجازی نیز استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: اصول مبانی دینی یکی دیگر از موضوعاتی است که دشمنان در مقابل آن قرار دارند که جزو مباحث راهبردی هستند و در سطح عملیاتی طراحی و پیاده کردن مدل تأثیرگذار بر مردم در اخلاق مردم از جزو دیگر کارهای دشمنان است.

ابراهیمی بیان کرد: تضعیف جایگاه رهبری و به سقوط کشاندن نظام هدف اصلی دشمنان است که تهاجم فرهنگی در رأس امورات دشمنان قرار دارد و همایش‌هایی که در این راستا برگزار می‌شود برای از بین بردن ایران اسلامی است.

وی یادآور شد: یقیناً ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی، اطلاعاتی، دینی و اقتصادی برای پیشبرد کارهاست تا فعالیت‌های خود را افزایش دهیم که بر عهده پلیس جمهوری اسلامی ایران و فتاست.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت فضای مجازی افزود: فرصت‌ها و آسیب‌هایی وجود دارد که باید دید جهان امروز به کجا می‌رود و امروز می‌توان گفت در عصر سایبری به پیش می‌بریم.

وی تاکید کرد: رشد نمایی اینترنت 50 درصد جهان به اینترنت دسترسی دارند و این بر اساس آمار پلیس فتای ایران است و  به طور میانگین تا سال 2020 هشتدستگاه متصل به اینترنت خواهد داشت که باید به این موضوع توجه کرد تا از مشکلات جلوگیری کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: بیش از 78 درصد نوجوان که از فضای مجازی استفاده می‌کنند در معرض اعتیاد به این فضا هستند و سه درصد به مواد مخدر صنعتی می‌روند و 70 درصد کودکان در معرض مخاطرات مختلف هستند.

وی اظهار داشت: دشمنان در راستای ایجاد مشکلات برای جوانان هستند در حالیکه می‌توان از آن استفاده‌های خوبی کرد و از سال 1993 اینترنت به کشورمان واردشده و از  آن زمان تعداد افراد روز به روز افزایش می‌یابد که در رابطه با زمینه‌هایمختلف نقش آفرینی می‌کند.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: از بین رفتن ارتباطات خصوصی، بالا بودن توقع کاربران، جایگزینی رسانه‌های جمعی و نبود یادگیریکیفی از جمله چالش‌های امروزی است و شبکه‌های اجتماعی پرطرفداری که امروز داریم شامل فیس‌بوک است که بیش از 2 میلیارد کاربر دارد و بعد از آن واتس آپ،وی چت سپس اینستاگرام و توییتر هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر