۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۳۲۸۵۱
مدیرکل دامپزشکی فراهان:
مدیرکل دامپزشکی درجلسه پدافند غیرعامل فراهان پیشگیری ، اطلاع رسانی و رعایت توصیه های بهداشتی مهمترین اقدام مسئولان و مردم برای جلوگیری از ابتلا به پرندگان به آنفولانزا است .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛ مدیرکل دامپزشکی درجلسه پدافند غیرعامل فراهان که با همین موضوع برگزار شد گفت : پیشگیری اطلاع رسانی و رعایت توصیه های بهداشتی مهمترین اقدام مسئولان و مردم است .

شانقی افزود : با وجود آلودگی برخی استان های کشور به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، با اقدامات پیشگیری و مراقبتی تاکنون موردی از این بیماری در استان دیده نشده است .
وی، آموزش و آشنایی مردم و مرغداران برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان را یکی از برنامه های اولویت دار دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد و گفت : تا کنون 50 هزار بروشور توصیه های بهداشتی در واحدهای تولید مرغ توزیع و برنامه ها و کلاس های آموزشی برای آشنایی این افراد با این بیماری در استان برگزار شده است.
فرماندار شهرستان فراهان گفت  : شیوع آنفلوآنزای پرندگان به یک مشکل ملی و مهم در کشور تبدیل شده و درگیر شدن هر نقطه از کشور به این بیماری مسئولیت سنگینی را برای کنترل و مهار آن در دیگر نقاط به دنبال دارد .
سجادی در ادامه با بیان اینکه استان های همجوار هم اکنون درگیر این بیماری هستند، تأکید کرد: تشدید نظارت بر واحدهای مرغداری و اقدامات پیشگیرانه بایستی جدی گرفته شود .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر