۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۳۲۳۰۰
سومين جلسه شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان در سال96 به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور اعضاء شورا برگزار شد.
سومين جلسه شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان در سال96 به ریاست استاندار  هرمزگان  و با حضور اعضاء شورا  برگزار شد.

سرپرست اداره کل پدافندغیرعامل گفت:شناخت آسیبها و تهدیدات و اولویت بندی آنها در بخشهای مورد توجه پدافند غیرعامل از جمله:زیستی، سایبری،کالبدی و.. یک برنامه اساسی و مستمر در این حوزه بوده و راهبرد اساسی برای کاهش آسیب و تهدید و نهایتآ ارتقا پایداری ملی برنامه ریزی مبتنی بر اصل

در این جلسه  رضا پور بابايي سرپرست  اداره کل پدافند غیرعامل استان ضمن خیرمقدم و تشکر از اعضای محترم شورای پدافند غیر عامل در برگزاری باشکوه هفته پدافند غیر عامل اعم از رزمایش ها، همایش ها و دوره های آموزشی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای کارگروه های 12گانه پدافند غیر عامل استان، دستور كار را قرائت و افزود؛ شناخت آسیب ها و تهدیدات و اولویت بندی آنها در بخش های مورد توجه پدافند غیرعامل از جمله:زیستی، سایبری،کالبدی و.. یک برنامه اساسی و مستمر در این حوزه بوده و راهبرد اساسی برای کاهش آسیب و تهدید و نهایتآ ارتقا پایداری ملی برنامه ریزی مبتنی بر اصل "پیش بینی و پیش گیری" در حوزه تهدیدات متصور بر سرمایه ها و زیر ساخت های استان می باشد.

وی عنوان داشت: با توجه به اهمیت تعیین سطح بندی دستگاه ها از منظر پدافند غیر عامل طبق دستورالعمل سطح بندی مراکز ثقل ارسالی از سازمان پدافند غیر عامل، این امر در جلسه ای با حضور نمایندگان تام الاختیار فرانداری های تابعه و اداراتی همچون دادگستری، سازمان قضایی نیروهای مسلح، ثبت احوال، ثبت اسناد، پزشکی قانونی، بازرسی استان و دادگستری انجام شد که بقیه مراکز و زیرساخت ها متعاقبا با حضورمعاون سازمان پدافند این سطح بندی بطور تخصصی انجام خواهد شد.

سپس دکتر ترکیان رییس بیمارستان خاتم الانبیا(ص)به ارائه گزارش وبررسی نقاط قوت و ضعف در خصوص برگزاری رزمایش حملات شیمیایی(عامل خون) که در روز جمعه مورخ 29 دی ماه با همکاری دستگاه های بین بخشی برگزار گردید پرداخت.

در ادامه  مهندس اکرمی معاون  سیاسی، امنیتی و اجتماعی و جانشین شورای پدافند غیر عامل با اشاره به تأکید استاندار  به همپوشانی بحث پدافند غیر عامل و مدیریت بحران عنوان نمود؛اگربخواهیم تفاوتی بین این دو موضوع قائل شویم این است که در بحث پدافند غیر عامل عمدتا رفتار و اقدامات ما جنبه پیشگیری دارد یعنی اولا مشکلی پیش نیاید که همان قدرت بازدارندگی است و اگربوجود آمد کمترین آسیب را ببینیم که همان کاهش آسیب پذیری وتداوم فعالیت های ضروری است و قدرت مقابله با آن را داشته باشیم که همان مدیریت بحران است.

وی در ادامه گفت: کارگروه های 12 گانه  به منظور احصاء مهم ترین تهدیدات احتمالی و نوین در حوزه های تحت پوشش کارگروه ها علاوه بر ارسال زمانبندی جلسات، رزمایش ها و  دوره های  آموزشی، ضمن رصد، پایش، کنترل و ارزیابی تهدیدات در حوزه های مختلف و ارسال منظم آن به اداره کل پدافند غیر عامل به گونه ای اقدام شود تا باعث کنترل و کاهش اثرات زیان بار بحران  و نامناسب بودن عملکرد در این گونه مواقع شود.

در پایان دکتر همتی استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید هر لحظه پیش بینی احتمال وقوع یک حادثه غیر منتظره را داشته باشیم، عنوان نمود:تمامی دستگاه های اجرایی هرمزگان از آمادگی لازم برای مواقع بحران و حوادث برخوردار باشند.

رییس شورای پدافند غیر عامل افزود: دستگاه های عضو کارگروه های زیرمجموعه شورای پدافند غیر عامل استان باید به طور دائم خود را به روز و تقویت کنند تا در هنگام وقوع هر حادثه ای در کوتاه ترین زمان، مدیریت و اقدامات لازم صورت گیرد و با ارائه آموزش های مناسب در اقشار مختلف مردم، آمادگی لازم برای مواقع بحران وحوادث وهمچنین رعایت اصول پدافند غیر عامل ایجاد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر