۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۱۵۲۶
مدیر عامل گاز کردستان درجلسه هماهنگی منطقه 7 عملیات انتقال گاز :
مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه هماهنگی منطقه 7 عملیات انتقال گاز که برای ایجاد تعامل در بین شرکت های گاز استانی غرب کشور در شهر همدان تشکیل شده بود به وظیفه خطیر شرکت ملی گاز اشاره و وظیفه شرکت های گاز استانی را در تامین پایدار گاز طبیعی بخصوص در فصل سرد سال را بسیار حساس و مهم توصیف کرد.

 به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مهندس احمد فعله گری ضمن تشکر ار رئیس منطقه 7 در مورد ابتکار دعوت به جلسه هماهنگی ؛ گفت:  منطقه 7 عملیات انتقال گاز در سال گذشته تعامل بسیار خوب و مطلوب با شرکت گاز استان کردستان داشته و با توجه با اینکه استان کردستان در انتهای خطوط انتقال گاز قرار دارد و دارای زمستانهای سرد و طولانی است ولی با تمام این اوصاف هیچ قطع گازی گزارش نگردید.

وی افزود: شهرستانهای سروآباد و مریوان که در نقطه صفر مرزی قرار گرفته و از لحاظ امکانات توسعه ای در محرومیت اند ولی با گازرسانی به این نقاط از لحاظ انرژی در رفاه بوده و برای تامین سوخت در فصل سرما دغدغه ای نداشته و با گازرساتی به مردم شریف و نجیب و مرزداران غیور ، رفاه را برای آنان به ارمغان آورده است.

مهندس فعله گری ادامه داد : استان کردستان دارای 27 هزار و 139 متر مربع وسعت بوده و 2 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص و با توجه به کوهستانی بودن این استان گاهی دمای هوا در بعضی از مناطق از جمله زرینه و منطقه سارال دیواندره به منفی 30 رسیده و تدوام سرما گاهی اوقات از یک ماه بیشتر طول می کشد و تامین گاز منازل مسکونی در این ایام برای شرکت گاز استان کردستان ار اهمیت ویژه ای برخوردار است .

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه به وضعیت گاز رسانی استان اشاره کرده و گفت : در استان کردستان 28 شهر و 1 هزار و 45 روستا ار نعمت گاز طبیعی برخورداربوده و دارای 479 هزار مشترک خانگی ، تجاری و صنعتی بوده و روزانه بین 9 تا 10 میلیون متر مکعب گاز مصرف می کند .

 وی تصریح کرد: برای ایجاد ارتباط بین ایستگاههای CGS  و TBS و کنترل میزان فشار گازهای ورودی و خروجی و تنظیم دما ، شرکت گاز استان کردستان در حال پیاده سازی سیستم مانیتورینگ بوده و با اتمام این طرح ارتباط آن با مرکز IOC منطقه 7 و مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران برقرار می گردد.

 مهندس فعله گری به کنترل میزان مصارف اشاره کرده و اظهار داشت:ضمن تشکر و قدردانی از زحمات پرسنل زحمت کش و خدوم منطقه 7 عملیات انتقال گاز که برهیچ کس پوشیده نیست در مواقع افزایش مصرف ، شرکت گاز استان کردستان مصارف عمده را از مدار خارج می کند و این انتظار وجود دارد که استانهای بالادستی نیز اقدام مشابه را انجام دهند  .

 در ادامه این جلسه مهندس خضرایی رئیس منطقه 7 عملیات انتقال گاز از تعامل و همکاری استانهای معین این منطقه تشکر کرده و گفت : هدف نهایی شرکت ملی گاز ایران خدمت به مردم است و بایستی دست به دست هم داده و با شناسایی نقاط بهبود در جهت خدمت رسانی در این منطقه حساس از کشور و تامین مستمر و مداوم گازطبیعی برای مردم شریف و نجیب آن گام مثبتی برداریم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر