۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۳۱۳۰۱
اداره کل پدافند غیرعامل استانداری همدان و آموزش و پرورش استان در همکاری مشترک با دعوت از مهندس علیرضا جعفرپور کارشناس سایبری از اداره کل پدافند غیرعامل برای دانش آموزان مقطع پنجم و ششم، کارگاه آموزشی پدافند سایبری با موضوع تهدیدات نوین بازی های رایانه ای برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،جعفرپور ضمن تبریک ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و تشکر از  صوفی مدیرکل پدافند غیرعامل، بختیاری و بحیرایی که تلاش زیادی در جهت برگزاری این کارگاه آموزشی صورت دادند، به تعریف مفهوم پدافند غیرعامل و ضرورت و نیاز جامعه به اقدامات گسترده در این حوزه در زندگی امروز جامعه ایرانی، اسلامی پرداخت و افزود: پدافند غیرعامل دارای هشت حوزه عملکردی است که از این میان پدافند سایبری با توجه به جایگاه ویژه این حوزه در عصر حاضر و گستردگی استفاده آن در جامعه امروزی و میزان تأثیرگزاری ویژه آن در زندگی تک تک افراد خانواده و جامعه می توان گفت: از مهمترین حوزه های عملکری پدافند غیرعامل می باشد.

وی در ادامه به حوزه های گسترده فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: بازی های رایانه ای یکی از مهمترین عرصه های تأثیرگزار و مهم با جامعه مخاطب بسیار گسترده از کودکان و نوجوانان گرفته تا افراد بزرگسال در این حوزه می باشد.

تهدیدات نوین بازی های رایانه ای

جعفرپور در ادامه با اشاره به چند بازی پرکاربرد و پرمخاطب به تهدیدات موجود در این بازی ها پرداخت و خاطرنشان کرد: بازی ها به علت فضای سرگرم کننده و مهیج و کم اهمیت جلوه کردن محتوای آن ها از سوی خانواده ها و توجه نکردن به تأثیرات گسترده ای که بر فرزندان دارد اغلب از این دیدگاه کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

مهندس علیرضا جعفرپور در پایان ضمن اشاره به تأثیرات این بازی ها بر فرزندان به راهکارهای مقابله با این تهدیدات و نحوه انتخاب مناسب بازی و ویژگی های آن پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر