۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۳۱۲۲۳
از مهم‌ترین اقدامات کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل استان گیلان ، حمایت و گسترش مولدهای مقیاس کوچک و بکارگیری ظرفیت انرژیهای تجدیدپذیر خورشیدی و بادی به عنوان انرژیهای جایگزین نیروگاههایی است که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند. استان گیلان این ظرفیت بالا را دارد و بکارگیری از این ظرفیت‌های خورشیدی و بادی ضرورتی است انکارناپذیر.
به گزارش پایداری ملی، به گفته رئیس کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل استان گیلان ؛ این کارگروه تمام تلاش خود را کرده تا بتواند گامی در راه جایگزینی نیروگاههایی که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، بردارد و گیلان این ظرفیت‌ها را در زمینه‌های خورشیدی و بویژه بادی دارد.

عظیم بلبل آبادی با بیان اینکه ظرفیت منصوبه و نامی تولید انرژی برق در استان گیلان 2816 مگاوات است، اعلام کرد:میزان تولید انرژی برق در گیلان بیشتر از مصرف استان است و حاشیه امنی از نظر تولید انرژی برق در اینجا وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست. همچنین برنامه ریزیهایی برای ایجاد تاسیسات جدید برای شبکه‌های انتقال و فوق توزیع انجام شده که با پیگیریهای انجام شده ، برخی از این تاسیسات در امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته و امید است تا پایان امسال یا اوایل سال آینده شاهد بهره برداری از پستهای جدید به میزان حدود 320 مگاولت آمپر در سطح استان باشیم.

وی تمامی این اقدامات را در راستای تامین انرژی برق مطمئن و پایدار و پدافند غیر عامل دانست و گفت:موضوع پدافند غیرعامل از اهمیت خاصی برخوردار است و در حقیقت دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که بدون نیاز به بکارگیری از جنگ افزار ، با اجرای آن بتوانیم از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس و تلفات انسانی جلوگیری کنیم یا آن را به حداقل ممکن برسانیم.

بلبل آبادی افزود: از ماموریتهای اصلی ما تامین انرژی برق مطمئن و پایدار در سطح انتقال و فوق توزیع است که برای تامین این انرژی ، از یک سری خطوط و پستهای انتقال و فوق توزیع استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان خاطرنشان کرد: حفاظت از تاسیسات و تجهیزات از جمله کارکردهای پدافند غیر عامل و بسیار مهم است تا بتوان به واسطه آن، انرژی برق را بطور مستمر به مردم تحویل داد زیرا کوچک‌ترین خلل در این امر موجب به بار آوردن خسارات جبران ناپذیری خواهد شد. در نتیجه توجه به ضریب اطمینان سیستم و کاهش آسیب پذیری سیستم باید برای همیشه مد نظر قرار بگیرد تا در شرایط‌های خاص و بحرانی بتوانیم انرژی برق مطمئن و پایدار مشترکین و مصرف کنندگان را در سطح انتقال و فوق توزیع تامین کنیم و آن را استمرار ببخشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر