۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۳۱۰۴۲
سمنان؛
دوره آموزشی پدافند غیرعامل شهری با حضور رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی، فرمانداریها، شهرداری ها و کارکنان استانداری سمنان در محل سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دوره آموزشی پدافند غیرعامل شهری با حضور رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی، فرمانداریها، شهرداری ها و کارکنان استانداری سمنان در محل سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار گردید.

در این دوره ضوابط و الزامات پدافند شهری در بحث پدافند غیرعامل توسط بیطرفان دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل کشور مورد بحث، تبیین و تشریح قرار گرفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در آغاز برگزاری دوره آموزشی گفت یکی از مهمترین حوزه های مورد توجه و پراهمیت پدافند غیرعامل حوزه کالبدی و شهری است که نقش مهمی در مصون سازی جامعه برعهده دارد.

دوره آموزشی پدافند شهری در استانداری سمنان برگزار شد

ایرج کارخائی افزود: ایجاد مرکز، زیرساخت و اماکن امن و پایدار از اصول و مبانی پدافند غیرعامل محسوب می گردد و در عرصه پدافند شهری ایجاد سازه امن که در مبحث 21 مقررات ملی ساختمان به آن اشاره شده باید مورد توجه و دقت در ساختمان سازی قرار گیرد تا محلی امن و استوار و آرام بخشی برای ساکنین تهیه شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه جامعه شهری با داشتن حجم بالای جمعیت وجود زیرساخت ها و مراکز حیاتی، حساس و مهم که در امر خدمات رسانی اثر بخش هستند افزود در تهدیدات دشمن همواره زیرساخت ها و اماکن ثقل مورد هدف قرار می گیرد که نیاز است در مراحل مطالعه، طراحی و اجرا، معماری اصول و مقررات پدافند غیرعامل برای کاهش خسارت بصورت عملیاتی و اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل وجود مراکز پرخطر و آتش زا در کنار مراکز جمعیتی و اقتصادی، نماهای غیراستاندارد و بلند مرتبه در خیابان های کم عرض و عدم توجه به ایمنی کافی در شهرها را عاملی تهدیدزا عنوان کرد و افزود بر اساس ماده 215 و مبحث 21 ساختمان و مصوبه شورای عالی معماری همه طرح و پروژه های مهم باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.

کارخائی در ادامه همچنین با توجه به حضور دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل کشور خواستار توجه بیشتر بر امر برگزاری دوره آموزشی خصوصا برای رابطین پدافند غیرعامل در سطح حوزه سایبری، سناریونویسی و افزایش سطح علمی مربیان و مدرسین در این حوزه شد. در ادامه مباحث پدافند کالبدی در بخش شهری توسط دکتر بیطرفان دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل مطرح گردید.

وی عوامل مختلف سایبری، شیمیایی و زیرساختی را در شکل گیری انواع تهدیدات در حوزه شهری مهم برشمرد و افزود با توجه به تهدیدات مختلف دشمن نسبت به ایران اسلامی نیاز است با الگو قرار دادن اصول پدافند غیرعامل در ساختمان سازی و اجرای طرح های عمرانی و شهرسازی آمادگی های لازم را برای مقابله و کاهش خسارات و مصون سازی اتخاذ نمائیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر