۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۳۰۷۵۰
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با همکاری دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران کرمان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل ضمن اجرای مانور انفجار پل و رسیدگی آنی پس از انفجار، آمادگی خود را در برابر حوادث اینچنینی به نمایش گذاشتند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مانور پدافند غیرعامل انفجار پلهای جاده ای استان کرمان امروز پنجشنبه با حضور سردار محمدعلی مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، تیم هایی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و سایر مسئولان استان کرمان در نزدیکی روستای بهرامجرد از توابع شهرستان بردسیر استان کرمان برگزار شد.

بزرگراه و پلها ستون فقرات سیستم حمل و نقل عمومی هستند و آسیب و انهدام آنها موجب بروز اختلال در سیستم حمل و نقل کشور می شود لذا در این سناریو آسیب پذیری پلها در انفجار و حملات تروریستی بررسی شده و با احداث یک دستگاه پل متحرک راه ارتباطی بازگشایی شد.
آمادگی کرمان با اجرای سناریوی انفجار پل های جاده ای

در این سناریو گشت راهداری با اطلاع رسانی خودروهای عبوری از انفجار و تخریب یک دستگاه پل بر اثر حمله تروریستی فرضی در 33 کیلومتری محور کرمان به بهرامجرد مطلع شد و همچنین با انفجار پل یک تانکر حامل سوخت منفر شده و با جاری شدن سوخت خودروهای اطراف پل نیز دچار آتش سوزی و در نتیجه تعدادی از سرنشینان دچار سوختگی شدند.

لذا تیمها و خودروهایی از دستگاه های امدادرسان به سرعت به محل حادثه اعزام می شوند و ضمن اطفای حریق، زخمی ها و کشته شدگان را منتقل می کنند و پس از آن گشت راهداری به سرعت یک دستگاه پل متحرک را نصب می کند و این مسیر بازگشایی می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر