۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۳۰۶۹۷
جهت محک زدن میزان توانایی مقابله با اثرات بمباران هوایی در اماکن عمومی ومدارس رزمایش بمباران هوایی هنرستان کشاورزی نصر سنندج برگزارگردید.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این رزمایش که براساس مصوبات کارگروه فرهنگی ،آموزش اجتماعی توسط آموزش وپرورش استان با همکاری سپاه بیت المقدس استان در هنرستان کشاورزی نصر سنندج جهت آمادگی وهمکاری وهمیاری بین دستگاههای با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کردستان ومدیران استانی ادارات برگزارگردید.

رزمایش بمباران هوایی در هنرستان کشاورزی نصر سنندج برگزارگردید.

در این رزمایش مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان اعلام کرد: در کشور ایران برای صیانت از منابع موجود در مقابل تهدیدات دشمنان سال 82 به دستور مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل با رویکرد صلح آمیز و اقدام غیرمسلحانه ایجاد شد.

وی یکی از اهداف پدافند غیرعامل را افزایش بازدارندگی در برابر دشمن خواند و عنوان کرد: پدافند غیرعامل یعنی مصونیت سازی و هدف از آن کاهش آسیب ها و افزایش بازدارندگی ها در مقابل تهدیدها است.

رضایی بیان کرد: برای انجام اقدامات در بخش پدافند غیرعامل باید بتوانیم در بخش تهدیدات سایبری، زیستی، کالبدی و مردم محور ورود پیدا کنیم.

وی منابع و دارایی، تهدیدات و میزان توانایی در مقابل تهدیدات و مصون‌سازی منابع را سه ضلع پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: باید شیوه‌های مقابله با انواع تهدیدات به روز باشد که توانایی مقابله با تهدید دشمن را داشته باشد.

در ادامه طبق سناریوی از پیش تعیین شده با ایجاد شرایط بمباران وآتش گرفتن هنرستان دستگاههای امداد رسان آتش نشانی،اورژانس،پلیس110وهلال احمر با حضور در محل حادثه نسبت به انجام امور امدادی با همکاری هنر آموزان هنرستان اقدام نمودند

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر