۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۰۶۰۱
همزمان با هفته پدافند غیرعامل همایش نقش پدافند غیرعامل درصنعت و سیستم های توزیع برق با حضور مدیران شرکت های برق استان، فرماندهان سپاه پاسداران، بسیج مهندسی، کارکنان اداره کل پدافند غیرعامل و کارکنان شرکت های توزیع برق در سالن همایش آموزش و پژوهش شهر خرم آباد برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بیان کردند که نقش برق در زندگی مردم بسیار حائز اهمیت است و صنعت برق به نوعی از مهمترین مباحث پدافند غیرعامل می باشد چرا که بسیاری از زیرساخت ها و خدمات و سرویس دهی ها متأثر از برق است.

همچنین ایشان رعایت الزامات پدافند غیرعاملی را در حوزه طرح های توسعه و احداث را امری ضروری دانستند و خاطر نشان کردند که رعایت این الزامات و بروزرسانی آنها بر اساس تهدیدات روز برای پیش بینی و پیشگیری از خسارات واراده بسیار مهم می باشد.

برگزاری همایش پدافند غیرعامل صنعت برق و بسیج مردمی لرستان

در ادامه مهندس توکلی از اساتید حوزه امنیت سایبر به تشریح کامل سیستم های کنترل صنعتی و امنیت سایبری پرداختند و بیان کردند که تهدیدات سایبری جزء مهم ترین و گسترده ترین تهدیدات به شمار می رود. ایشان افزودند استفاده گسترده از سیستم های کنترل صنعتی در زیرساخت ها و سامانه های حیاتی کشور، موجب شکل گیری نوع جدیدی از حملات سایبری به شبکه های بزرگ صنعتی کشورمان شده است که از نمونه های مشهور و شناخته شده آن در سال های اخیر می توان به استاکس نت اشاره نمود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر