۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۳۰۴۷۵
معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات کشور- در جلسة کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی بر پتانسیل بالای استان در زمنیه سایبری اشاره و عنوان کرد: آپای دانشگاه تبریز که با تکیه بر نخبگان استانی هدایت می شود ظرفیت بزرگی برای استان است و می تواند امنیت زیرساخت های سایبری دستگاه های اجرایی استان را به نحو احسن تأمین نماید.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مهندس سجادی - معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات کشور- در جلسة کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی بر پتانسیل بالای استان در زمنیه سایبری اشاره و عنوان کرد: آپای دانشگاه تبریز که با تکیه بر نخبگان استانی هدایت می شود ظرفیت بزرگی برای استان است و می تواند امنیت زیرساخت های سایبری دستگاه های اجرایی استان را به نحو احسن تأمین نماید. 

ایشان: آپای دانشگاه تبریز یک ظرفیت بزرگ برای استان آذربایجان شرقی محسوب می شود.

وی گفت: در صنعت ملی افتا، نظام اعتباربخشی داریم به این معنی که کسانی که در حوزه امنیت، محصول و خدمت ارائه می‌کنند صلاحیت آن‌ها بررسی شده و مجوز لازم برای ورود به سازمان‌ها را اخذ می کنند. همچنین تفاهم‌نامه مشترکی با مرکز افتا منعقد شده که بر اساس آن مجوز واحدی توسط سازمان فناوری اطلاعات داده می‌شود.

مهندس سجادی: آپای دانشگاه تبریز یک ظرفیت بزرگ برای استان آذربایجان شرقی محسوب می شود.

سجادی: همچنین با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در حوزة سایبری گفت: عمدتاً مأموریت اصلی پدافند غیر عامل بحث پایداری است و اینکه این اداره کل با نهادهای مختلف تصمیم گیر در حوزة سایبری استان تعامل سازنده ای دارد جای تقدیر دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز ضمن برشمردن اقدامات پدافند غیرعامل در حوزة سایبری به پتانسیل بالای استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: با تعاملی که با اساتید دانشگاه های استان و نخبگان حوزه سایبری داریم می توانیم ادعا کنیم که قطب سایبری شمال غرب کشور هستیم. 

مدیرکل حراست استان نیز در این جلسه گفت: در IT دو بخش خدمات خدمت گیرندگان در حوزه سایبری و بخش سیستم اداری را مد نظر داریم. ضروری است که سیستم اداری در مسیر سایبری پیش رود هرچند که در بکارگیری از این فضا با آسیب‌ها، اشکالات و موارد امنیتی مشکل‌ساز روبرو هستند.

 بر اساس بخشنامه سازمان حراست کل باید در این حوزه حتماً کارشناس IT داشته باشیم، در کنار همکاران IT سازمان‌ها باید کارشناس حراست وجود داشته باشد. مسئولیت حفظ، نگهداری و صیانت از تمام دارائی‌های سازمان‌ها بر عهده حراست است.

در ادامه کارشناسان حوزة IT استان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر