۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۰۱۴۹
به گزارش روابط عمومی پدافند غیر عامل ، شورای پدافند غیر عامل روز سه شنبه مورخ 18 /7/ 96 با حضور جناب آقای مولوی معاون مدیر کل پدافند غیر عامل وزارت کشور و به ریاست معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن جلسات استانداری تشکیل گردید .
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این جلسه آقای الهی تبار ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی  ضمن عرض  تسلیت ایام محرم و تبریک هفته نیروی انتظامی  گفتند اعتماد بین مردم و حاکمیت از مسائل مهم و از سرمایه های اجتماعی کشور می باشد . بنحوی که  هر زمان حادثه ای رخ می دهد انتظار مردم برآورده شود و مسئولین پیش بینی های لازم را جهت رفع مشکل و مواجهه با اتفاقات و حوادث را داشته باشند. همچنین بیان داشتند که در ایام  محرم با تهدیدات مختلف بیوتروریسم ، زیستی  و ...  مواجه بودیم که الحمد.. با دقت نظر و حساسیت مسئولین از آسیب ها جلوگیری شد.

در ادامه جلسه آقای مولوی به اهمیت حوزه پدافند سایبری و زیستی به علت فراگیر بودن این حوزه ها پرداختند و  خواستند توجه ویژه ای به آنها بشود. همچنین مطالبی در خصوص فعال نمودن کارگروه های شهرستانی ، آشنایی با تهدیدات، انواع آن و نحوه مقابله با تهدیدات ، آسیب پذیری ها در حوزه تاسیسات ، بحث مهم پیش بینی و پیشگیری در کاهش مخاطرات ، سابقه دیرینه پدافند  غیر عامل، عنوان کردند .

ایشان  گفتند پدافند غیر عامل مکمل بخش دفاعی کشور است و  بخش دفاعی و غیر نظامی توجه جدی به پدافند عامل دارد . پدافند غیر عامل ارزان ترین روش دفاع  می باشد .  با توجه به اینکه  70 درصد عملیات اداری کشور در فضای سایبر انجام میگیرد. باید تلاش کنیم این حوزه ها را مصون سازی کنیم و حوزه امنیت شبکه و فضای مجازی مورد توجه جدی قرار گیرد .
تشکیل سومین جلسه شورای پدافند غیر عامل استان همدانایشان در ادامه به طرح جامع پدافند غیر عامل  به عنوان نقشه راه  و سند توسعه  استان  اشاره کرده و گفتند در این طرح همه دارایی های استان احصاء و طبقه بندی می شود سپس اولویت بندی شده و آسیب شناسی و تهدیدشناسی خواهد شد .  آقای مولوی در بحث فعال کردن کمیته های  پدافند غیر عامل . الزامی کردن ملاحظات پدافند غیر عامل نیز تاکیداتی داشتند .
 سپس آقای مهندس صوفی مدیر کل پدافند غیر عامل گزارشی از عملکرد شش ماه اول سال جاری مطرح  نموده و در ادامه جلسه نیز آقای دکتر معصومی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و دبیر کارگروه بهداشت ، سلامت و بیولوژیک استان نیز گزارش مبسوطی از عمکرد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات  بهداشتی و درمانی استان در حوزه پدافند غیر عامل را ارائه  نمودند .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر