۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۹۰۱۰
دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ضمن هشدار به مردم نسبت به شنا کردن در سدهای کشور، گفت: طی ۲۰ روز ابتدای مردادماه دو تن از شهروندان در سدهای تهران و البرز به همین دلیل جان خود را از دست دادند.
به گزارش پایداری ملی، بهروز صفا با بیان این که سدها و تاسیسات آبی جایی برای شنا کردن نیست، اظهار کرد: اهداف ساخت سد از پیش تعیین می‌شود و شهروندان باید بدانند که سد به هیچ عنوان برای شنا کردن ساخته نمی شود.

وی ادامه داد: وجور رسوبات در حواشی دریاچه، جریان های آبی، اختلاف دمای لایه های مختلف آب، تجهیزات و تاسیسات بهره برداری از سد زیر آب دریاچه سد را به مکانی بسیار خطرناک حتی برای شناگران ماهر تبدیل کرده لذا لازم است که شهروندان به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی سد را برای شنا انتخاب نکنند.

دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران، تاکید کرد: علی‌رغم هشدارهایی که داده می‌شود برخی مردم به علت گرمای هوا دریاچه سد یا حوضچه های تغذیه مصنوعی و یا سایر تاسیسات انتقال و توزیع آب نظیر کانال ها را برای شنا کردن انتخاب می‌کنند که همین مساله باعث از دست دادن جان این افراد می‌شود.

صفا ادامه داد: برخی افرادی علی رغم نا امنی های ذکر شده با آوردن قایق های بادی نسبت به قایقرانی در سطح دریاچه اقدام می‌کنند که این مورد نیز با توجه به موارد فوق الذکر با توجه به اینکه سدها در حال بهره برداری هستند بسیار خطرناک است؛ لذا درخواست‌مان از مردم این است که به هشدارهای درج شده در بنرهای اطلاع رسانی یا تذکرهای ماموران آب منطقه ای تهران توجه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر