۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۸۹۹۰
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار خراسان جنوبی :
حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی که در گردهمایی رابطین پدافندغیرعامل استان سخن می گفت؛ با بیان این مطلب افزود:برای سنجش هر امری و ارزیابی هر پدیده ای باید به این اصل برگردیم که این امر و این برنامه چه مشمولیتی دارد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در گردهمایی رابطین پدافندغیرعامل استان سخن می گفت؛ با بیان این مطلب افزود: برای سنجش هر امری و ارزیابی هر پدیده ای باید به این اصل برگردیم که این امر و این برنامه چه مشمولیتی دارد

پدافند غیرعامل بستر ساز سایر فعالیت های کشور است.

محمد حسینی با بیان اینکه هر امری که مشمولیت آن گسترده تر باشد و لایه های بیشتری از جامعه را در بر گیرد؛ این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است، خاطر نشان کرد: پدافندغیرعامل به دلیل گستره وسیع از مهمترین موضوعات جامعه امروز ماست.

حسینی تصریح کرد: تا چندی قبل، در بسیاری از محافل وقتی صحبت پدافندغیرعامل می شد، خیلی بین پدافند عامل و غیرعامل تفکیک قایل نمی شدند؛ اما امروز و در سایه فرهنگ سازی گسترده موضوع، تعاریف و اصول آن برای اکثریت جامعه مشخص شده است.

جانشین رئیس شورای پدافندغیرعامل استان با بیان اینکه وقتی بحث پدافند غیرعامل پیش می آید می بینیم که تمامی لایه های حاکمیت و دولت و حتی مردم را در برمی گیرد، خاطر نشان کرد:موضوع پدافند غیرعامل با این جامعیت و گستردگی باید در همه بخش ها اعم از حاکمیت و بدنه جامعه ؛ دارای برنامه های اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه، در بخش هایی که ضروری است جامعه مجری اصول پدافند غیرعاملی باشد باید جامعه را حساس کنیم، افزود: وقتی جامعه متوجه باشد که در این بخش دارای منافعی است و اگر اقدامی نکند قطعا به ضرر تک تک افراد خواهد بود، این موضوع را در اولویت قرار خواهد داد.

حسینی ؛ با اشاره به اینکه بسیاری از مولفه هایی که در موضوع امنیت پایدار تعریف می شده است، تغییر کرده است، تصریح کرد: اگر با تحولات و اتفاقات جدیدی که در جامعه و جهان رخ داده است؛ نتوانستیم آشنا شویم و برنامه اجرایی برای مقابله با تهدیدات متصور از سوی آنها نداشته باشیم، با چالش روبرو خواهیم شد.

وی با تاکید بر نقش فناوری اطلاعات در زندگی روزمره ان را مهم برشمردو گفت: اگر در محاسباتمان نقش امنیت سایبری را نادیده بگیریم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر