۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۸۹۰۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع ۱۱۴۹ حلقه چاه غیرمجاز آب در استان ۶۷۰ حلقه چاه در حوزه کشاورزی است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع ۱۱۴۹ حلقه چاه غیرمجاز آب در استان ۶۷۰ حلقه چاه در حوزه کشاورزی است
شاهرخ کناری ظهر شنبه در جلسه پدافند غیرعامل کشاورزی و منابع طبیعی افزود: با توجه به مشکلات موجود در حوزه تأمین آب و کاهش حجم آب‌های زیرزمینی باید اقدامات بیشتر درزمینهٔ مدیریت مناسب توزیع و بهره‌برداری از منابع آبی انجام شود.

وی با اشاره به کشت برنج در برخی از مناطق استان  بدون در نظر گرفتن اصول آبیاری و بی‌توجهی به اعلام جهاد کشاورزی مبنی بر عدم کشت برنج در مناطق گرمسیری اظهار داشت: استفاده از ظرفیت فرمانداران و بخشداران برای کنترل بهتر در این حوزه لازم است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت: ما در پدافند غیرعامل به دنبال این هستیم که تهدیدی متوجه مردم نباشد و باید قدرت بازدارندگی، تسهیل در مدیریت بحران و کاهش حوادث موردتوجه قرار بگیرد.

کناری اظهار داشت: اولویت‌بندی و شناسایی مراکز مهم و تأسیسات در حوزه پدافند غیرعامل ضروری است.

کناری همچنین از تهیه طرح جامع تهدیدات تخصصی در دستگاه‌ها خبر داد و گفت: باید اقدامات لازم در رابطه با تدوین این طرح انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری  خواستار  شناسایی مشکلات دستگاه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل شد و افزود: دستگاه‌ها پس از شناسایی، این موارد را برای ما ارسال کنند تا برای  اجرایی کردن آن  رایزنی‌های لازم انجام شود.

کناری تبیین نظام‌نامه در حوزه‌های هدف را لازم دانست و بیان داشت: تبیین نظام‌نامه گلخانه‌ای نیز نیاز است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌ها در افزایش آگاهی و توسعه و ارتقاء توانایی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: برگزاری همایش منطقه‌ای در حوزه تهدیدات کشاورزی و دام‌پروری ضروری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر