۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۸۸۳۴
دکتر احمدی مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی:
دکتر سید ابوالفضل احمدی در اولین گردهمایی عمومی پدافند غیر عامل استان در سال 96 تهیه پیوست و مطالعه پدافند غیر عامل برای طرح های مختلف را از جمله ضرورت ها دانست و گفت زیرا تاسیسات وتجهیزاتی داریم که باید پایداری و مصونیت آنها ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دکتر سید ابوالفضل احمدی در اولین گردهمایی عمومی پدافند غیر عامل استان در سال 96 که با محوریت استقرار نظام برنامه ریزی و مدیریت عملکرد با بیان اینکه در برنامه های توسعه ای استان پروژه های توسعه ای زیادی داریم ، گفت : این طرح ها و پروژه ها باید با لحاظ راهبردهای ترکیبی دفاع و توسعه انجام شود.


وی عنوان کرد: این همه شعار توسعه داده ایم وسال هاست که برنامه های پنج ساله توسعه ای تدوین کرده و می کنیم بدون آنکه به میزان تحقق این برنامه ها توجه شود که این خود ناشی از ضعف نظام مدیریتی در بخش نظام برنامه ریزی و نظام مدیریت عملکرد است.


وی با بیان اینکه بر اساس برآوردها میزان تحقق اهداف در برنامه پنجم بسیار کمتر از 50 درصد بوده است ، گفت: اولا با رویکرد بهرورانه باید دنبال تحقق بیشتر اهداف باشیم و از طرفی با رویکرد پدافند غیرعامل باید این توسعه پایدار باشد نه شکننده و بلورین که با کوچکترن تهدید بشکند.

وی با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل تزریق ژن دفاع در اندیشه تک تک مدیران و افراد جامعه ایران در حوزه های متفاوت است، اظهار کرد: پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه است که موجب افرایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تداوم فعالیت های ضروری ، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.


وی با اشاره به اینکه پایداری ملی از مولفه های اساسی امنیت ملی است ، گفت : میزان پایداری دستگاه ها در جغرافیای سیاسی به ترتیب پایداری یک شهرستان ، استان و در نهایت پایداری ملی ما راشکل می دهد.


وی مدیریت پدافند غیر عامل را مدیریت هوشمندانه برای حفظ سرمایه های انسانی، فیزیکی، سایبری و معنوی عنوان و ذکر کرد : مدیری موفق است که حداکثر توان و ظرفیت بالقوه‌ی این سرمایه‌ها را در جهت تحقق آرمان‌ها و سیاست‌های کلان و چشم‌انداز ملی و سازمانی به کار گیرد.


وی با تاکید بر اینکه باید دستگاه ها برای اعضای کمیته پدافند غیر عامل خود احکامی را صادر و ابلاغ کنند و جلسات این کمیته را به صورت مرتب در سطح دستگاه ها تشکیل دهند زیرا باید ساختاری که قرار است ماموریت پدافند غیر عامل را انجام دهد چهارچوب و تشکیلات مناسب داشته باشد.


دبیر شورای پدافند غیرعامل در ادامه افزود: پس از شناسایی سرمایه‌ها باید نسبت به احصای تهدیداتی که متوجه این سرمایه‌هاست اقدام نمود و سپس تدبیر لازم برای تدوین طرح پدافند غیرعامل اندیشیده شود.


احمدی از این رو تهیه پیوست و مطالعه پدافند غیر عامل برای طرح های مختلف را از جمله ضرورت ها دانست و گفت زیرا تاسیسات وتجهیزاتی داریم که باید پایداری و مصونیت آنها ارتقا یابد.


وی با اشاره به تدوین سند چشم انداز پدافند غیر عامل برای استان در افق 1400 گفت : در این زمان خراسان رضوی استانی است امن و پایدار در برابر هر نوع تهدید خصمانه‌ی دشمن و دارای یک سامانه دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همه‌جانبه و پیوستگی مردم و حکومت است.


وی اظهار کرد : باید به گونه ای عمل کنیم که دشمن فکر حمله به این خاک و سرزمین را نداشته باشد، خوشبختانه امروز این مهم در شکل تهدیدات سخت محقق شده و دشمن دریافته اقتدار نظام به حدی است که حمله نظامی برایش سودی ندارد لذا بر تهدیدات نرم متمرکز شده‌اند و با تمام توان در پی اثبات ناآکارآمدی نظام مدیریتی جمهوری اسلامی به شیوه های مختلف هستند.


وی گفت : گاه ممکن است در این راستا بعضاً آگاهانه یا ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن بریزیم باید خیلی مراقب بود دردرصورتی که این باور در مردم ایجاد شود محصول آن نارضایتی است که در این صورت دشمن از این طریق می تواند به تحریک و تهدیدات جدی تری دست بزند.


وی با تاکید بر اینکه خراسان باید از نظر امنیت در سطح کشور همانند آنچه در چشم انداز پدافند غیر عامل تدوین شده دارای جایگاه اول باشد. افزود : برای این منظور در تمام حوزه های آب و برق و گاز و آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و غیره باید در جایگاه اول قرار گیرد که این مستلزم نظام مدیریت عملکرد است و هر دستگاهی باید معیارهایی برای این امر تعریف کند و مستمرا با سایر استان‌ها تجربه‌گردانی نماید.


وی با بیان اینکه در سند چشم انداز پدافند غیر عامل استان 5 هدف 13 راهبرد ، 26 سیاست و 64 برنامه طراحی و تدوین شده است، گفت : انتظار است دستگاه ها به تناسب دارایی‌ها و سرمایه های خود اولویت ها و پروژه های مربوطه را برای 5 سال آینده طراحی و ارائه کرده و از طریق نشست‌های تخصصی در کارگروه‌ها پاسخ‌های تخصصی-استانی در حوزه‌های یازدهگانه پدافند غیرعامل تهیه نماید.


وی اظهار کرد: امروز بسیاری از سازمان های م
ا ساختار و تکنولوژی نرم مدیریتی در این حوزه ندارند که ضرورت دارد با اهتمام ویژه‌ای بر این موضوع تمرکز شود. امید است از این طریق علاوه بر ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌ها برای تقویت حوزه پدافندغیرعامل، توان مدیریتی در حوزه برنامه‌ریزی و مدیریت عملکرد و تراز مدیریتی استان و در نتیجه کارایی و اثربخشی دستگاه‌ها بهبود یابدکه نهایتاً رضایتمندی مردم و پیوستگی مردم و حکومت از ثمرات آن خواهد بود. ان‌شاا...

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر