۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۸۷۶۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد خواستار شد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد بر استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان برای ارائه طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی در حوزه پدافند غیرعامل تأکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، «محمدصادق طهماسبی» در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان مهریز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: با توجه به اینکه امروزه تهدیدات خصمانه دشمن به سمت تهدیدات سایبری رفته، لازم است از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان برای ارائه طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی در حوزه پدافند غیرعامل استفاده شود و با قلم تدبیر و دانش به مبارزه با تهدیدات بپردازیم.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان ادامه داد: رسالت اصلی پدافند غیرعامل تلاش برای کاهش تهدیدها و ارتقای سلامت مردم به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی است.

طهماسبی بابیان اینکه برآیند مجموعه اقدامات پدافندی در حوزه پدافند غیرعامل موجب ارتقای پایداری ملی می‌شود؛ افزود: تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه پدافند غیرعامل موجب شده است تا برنامه‌های خوبی در سال‌های اخیر در این حوزه اجرایی شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تأکید کرد: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل، ضرورت دارد در این حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی انجام شود تا همه مردم با مفاهیم و اهداف پدافند غیرعامل بیشتر از گذشته آشنا شوند.

طهماسبی با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در شهرستان مهریز و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: شورای پدافند غیرعامل این شهرستان می‌تواند از قوی‌ترین شوراهای پدافند غیرعامل استان یزد باشد.

وی با اشاره به وجود کارگروه‌های یازده‌گانه در شورای پدافند غیرعامل، خواستار تعیین اولویت برای فعال‌سازی کارگروه‌های انرژی و آب، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در این شهرستان شد.

دبیر شورای پدافند استان یادآور شد: نخستین مرکز ملی آموزش و مهارت‌آموزی CBRNE با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آیت‌الله شهید صدوقی (ره) یزد افتتاح‌شده و آماده ارائه آموزش‌ به گروه‌های هدف در حوزه‌های شیمیایی، بیولوژیکی، رادیواکتیو، هسته‌ای، پرتویی، بیوتروریسم و ... است.


امنیت از زیرساخت‌های مهم توسعه است


فرماندار مهریز نیز در این نشست بابیان اینکه امنیت و احساس آن در جامعه از زیرساخت‌های مهم توسعه است، گفت: پرداختن به پدافند غیرعامل و اهمیت دادن به این موضوع موجب امنیت پایدار در کشور می‌شود.

«سید محمد رستگاری» با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب ادامه داد: پدافند غیرعامل یک اصل برای تمام زمان‌ها و دوران است و نباید تنها در یک مقطع خاص به آن توجه شود.

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: اهمیت پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست و علی‌رغم اینکه در دولت یازدهم کارهای خوبی در این حوزه انجام‌شده است اما باید از ظرفیت‌های موجود برای اقدامات پدافندی حداکثر استفاده را ببریم.

گفتنی است نخستین شورای پدافند غیرعامل شهرستان‌های استان یزد در مهریز فعالیت خود را آغاز کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر