۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۲۸۶۶۸
فرماندار اردکان گفت: موفقیت پدافند غیرعامل در گرو هماهنگی و همکاری همه نهادها، دستگاه‌ها و مردم است و بدون آن، این امر محقق نخواهد شد.
به گزارش پایداری ملی، هادی مقیمی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی تشکیل شورای پدافند غیرعامل شهرستان با اشاره به گستردگی جغرافیایی حائز اهمیت شهرستان اردکان و قرار داشتن آن بر ساحل کویر مرکزی ایران، افزود: آموزش به همه اقشار مهم‌ترین وظیفه پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: مخاطب گفتمان در بخش پدافند غیرعامل نباید تنها سازمان‌های دولتی باشند بلکه با آموزش و فرهنگ‌سازی مردم را نیز باید وارد گفتمان پدافند غیرعامل کرد.

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان بیان داشت: باید گفتمان پدافند غیرعامل را به گفتمان ملی تبدیل کرد تا هر شهروند ایرانی بتواند در مقابل تهدیدات خارجی یا حوادث دیگر از خود مراقبت کند.

وی گفت: پدافند غیرعامل عملیاتی بدون استفاده از ابزار نظامی است که با هدف مقاوم‌سازی در حوزه‌های مختلف از آن بهره‌گیری می‌شود.

فرماندار اردکان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که اهمیت پدافند غیرعامل باید برای مسئولین شناخته‌شده باشد؛ تأکید کرد: دستگاه‌های متولی ازجمله شهرداری، استاندارد، نظام‌مهندسی و ادارات خدمات‌رسان دستورالعمل پدافند غیرعامل را مدنظر قرار دهند تا جان مردم حفظ شود.

مقیمی افزود: پدافند غیرعامل تشریفاتی نیست بلکه پشتوانه اقتدار ملی و پایدارترین روش دفاع است.

وی با تبیین سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست، مطرح کرد: در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه محیط ‌زیست توجه به فناوری‌های نوین، الگوی رویکرد استفاده از فناوری‌های نوین سازگار با محیط‌ زیست و توجه جدی به حوزه پدافند غیرعامل نیز لحاظ شده که ما باید پدافند زیستی را موردتوجه قرار دهیم.

در ادامه این نشست کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری یزد به بیان ویژگی‌ها، ساختار و وظایف دستگاه‌های مختلف شهرستان در این حوزه پرداختند.

شورای پدافند غیرعامل شهرستان اردکان به‌زودی تشکیل می‌شود.

اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر