۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۸۵۴۹
هرمزگان؛
اولین جلسه شورای پدافندغیرعامل استان در سال 96، دوشنبه هفته جاری به ریاست آقای اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین شورای پدافندغیرعامل استان و با حضور آقای سجادی مدیرکل پدافندغیرعامل استان و اعضای شورا درمحل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، درابتدای جلسه سجادی ضمن  عرض خیرمقدم  وتقدیر و تشکر از عملکرد سه ماهه اعضا،اظهار داشت: فاز دوم طرح جامع پدافندغیرعامل استان به پایان رسیده و در مرحله تدوین در سازمان قرار دارد و بر لزوم  همکاری و هماهنگی ادارات در بروز آوری تهدیدات و آسیب ها و ارائه راهکار ها تاکید کرد.

سپس ضمن  بررسی عملکرد سه ماهه کارگروه ها به لزوم ارائه پروژه های دستگاه های اجرایی  با رویکرد پدافند غیرعامل در قالب  بند (ز)تبصره 12 قانون بودجه کل کشور تاکید و گفت: ادارات ظرف 10روز آتی پروژه و طرح های خود را جهت تایید و بررسی ارسال نمایند.

بهروز اکرمی در اولین جلسه شورای پدافند غیر عامل استان:رویکرد ادارات  در زمینه پدافندغیرعامل یک نگاه علمی،فنی و کارشناسی شده باشد.

وی توضیحاتی را در خصوص باج افزار ها و راهکار های مقابله با آنهاارائه کرد ودر ادامه از عملکرد  اداره کل دامپزشکی،دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در پیشگیری و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو تقدیر کرد.

سپس کارگروه انرژی، آب، جهادکشاورزی، بهداشت، سلامت بیولوژیک و ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارائه گزارش عملکرد و بیان مسائل،مشکلات و راهکارها پیشنهادی در حوزه ذیربط خود پرداخت.

در پایان جلسه اکرمی نکاتی را در جهت بهبود امور بیان کرد و افزود: رویکرد ادارات در زمینه پدافند غیرعامل باید یک رویکرد علمی باشد بطوریکه دستگاه های اجرایی با تشکیل جلسات کارگروه ذیربط حوزه خود مسائل را به صورت فنی و کارشناسی بررسی و با ارائه  تصمیمات درست و راهبردی سبب پیشبرد اهداف استان در زمینه پدافندغیرعامل شوند.

در ادامه وی نکات راهبردی را در خصوص استفاده از قانون تکلیفی یک درصد بودجه تملک دارایی ها و نیاز به تدبیر و بررسی بیشتر جهت تهیه  تجهیزات مورد نیاز  بیان داشت و با اشاره به گرمای بی سابقه سال جاری بر لزوم رعایت مصرف انرژی و ارائه راهکارهای کاربردی و فرهنگ سازی  در خصوص مقابله و گذر از این موضوع تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر