۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۸۴۲۳
شهردار دو گنبدان تاکید کرد
شهردار دوگنبدان گفت: نظام مهندسی و اداره شهرسازی در زمینه اجرایی کردن پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای جدید از جمله واحدهای مسکونی، پیاده‌روها، خیابان‌ها، واحدهای تجاری را رعایت کنند.
به گزارش پایداری ملی، اردلان زینل‌زاده ظهر امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان گچساران که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان، فرماندار و روسای ادارات در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها، طراحی‌ها و اقداماتی است که  موجب کاهش آسیب پذیری در مقابل تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اهمیت  پدافند غیر عامل در حوزه شهر اظهار کرد: توزیع فضای عناصر، ترکیب عناصر و عملکردهای اصلی شهر که تشکیل دهنده ساختار شهر هستند، نقش مهمی در میزان آسیب پذیری شهر در برابر حوادث مختلف دارند.

شهردار دوگنبدان ادامه داد: هر اقدام غیر مسلحانه‌ای را که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات و تجهیزات در مقابل تهدیدات انسان‌ساز گردد، پدافند غیرعامل خوانده می‌شود.

زینل‌زاده افزود: پدافند غیرعامل به عنوان راهکاری، جهت کاهش خطرپذیری در برابر خطرات مختلف و افزایش کارایی پس از وقوع خطر است که باید در سطوح مختلف برنامه‌ریزی منطقه‌ای، شهرسازی و معماری مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سازه‌های ساختمانی با استفاده از ظرفیت و توان کارشناسی مجموعه می‌توانند نقش موثری در پدافند غیر عامل این حوزه داشته باشد.

شهردار دوگنبدان با اشاره به ساخت و سازهای جدید در بافت فرسوده دوگنبدان بیان کرد: احداث پارکینگ در ساخت و سازهای جدید نقش مهمی در اجرایی کردن پدافند غیر عامل در واحدهای مسکونی جدید خواهد داشت.

زینل‌زاده خاطرنشان کرد: رعایت نکردن پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای جدید موجب به وجود آمدن خسارات جانی در زمان رخ دادن اتفاقات ناگوار خواهد شد.

شهردار دوگنبدان عنوان کرد: نظام مهندسی و اداره شهرسازی در زمینه اجرایی کردن پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای جدید از جمله واحدهای مسکونی، پیاده‌روها، خیابان‌ها، واحدهای تجاری را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان در ساختن پارکینگ در واحدهای مسکونی خود خودداری می‌کنند، ابراز کرد: احداث پارکینگ در واحد مسکونی مکانی امن در زمان بروز حوادث ناگوار است.

زینل‌زاده با اشاره به زمان جنگ گفت: در زمان بمباران و جنگ مردم برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار به زیر زمین‌ها و مکان‌های امن پناه می‌برند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر