۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۸۰۴۳
رئيس پليس فتای فرماندهي انتظامي استان كرمان در جمع مديران و كارشناسان IT حوزه استان كرمان گفت: سعي كنيم در بحث پيشگيري از وقوع جرم، خود پليس خود باشيم.
به گزارش پایداری ملی، سرهنگ ستاد امين يادگارنژاد در خصوص تهديدات سايبري در حوزه پدافند سايبري تصريح كرد: بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حمله سایبری باج افزار Wannacry را می‌توان بزرگ‌ترین حمله آلوده‌کننده باج افزار دانست كه به نام‌های مختلفی چون Wannacryptor، Wana Drcrypt.r، و WCRY نیز شناخته می‌شود.

اين مقام انتظامي با تاكيد بر افزايش حمله بد افزارها به منظور باج گيري از افراد گفت: تهيه نسخه پشتيبان از فايل‌ها، باز نكردن ايميل‌هاي مشكوك، بروز رساني برنامه‌ها و جدا سازي اطلاعات شخصي از اطلاعات سازماني گامي موثر در افزايش ضريب امنيت است.

سرهنگ يادگارنژاد به جهت در امان ماندن از حمله هكرها توسط باج افزار ها گفت: لاگ‌هاي سيستم را مرور کنید تا چگونگی و نحوه دستیابی مهاجمان را به دست آورید و سيستم خود را اسکن کنید تا متوجه شوید که آیا سرورتان آلوده شده است یا خیر و همچنين  اطمینان حاصل شود که كليه نرم افزارها به روز شده باشد.

اين مقام انتظامي با اشاره به منظور حفظ اطلاعات در زمان حمله سايبري تصريح كرد: قبل از اینکه سیستم را خاموش کنید، یک کپی از حافظه آن بگیرید. این اطلاعات برای بررسی قانونی مفید است.

وي به مديران و كارشناسان IT حوزه استان كرمان خاطر نشان كرد: نسبت به ايزوله شبكه داخلي خود اقدام و از سيستم هاي جداگانهاي جهت وصل به شبكه اينترنت استفاده نماييد.

سرهنگ یادگارنژاد در پايان باتوجه ماموريت‌هاي مديران و كارشناسان IT به  ماده5 قانون جرايم رايانه‌اي اشاره كرد و افزود: چنانچه مأموران دولتی كه مسؤول حفظ داده‌های سری مقرر در ماده (3) این قانون یا سامانه‌های مربوط هستند و به آنها آموزش لازم داده شده است یا داده‌ها یا سامانه‌های مذكور در اختیار آنها قرار گرفته است بر اثر بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی یا عدم رعایت تدابیر امنیتی موجب دسترسی اشخاص فاقد صلاحیت به داده‌ها، حامل‌های داده یا سامانه‌های مذكور شوند، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات و انفصال از خدمت از شش ماه تا دو سال محكوم خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر