۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۷۸۶۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استان فارس در جلسه قرارگاه پدافند زيستي استان:
آزادی گفت: با توجه به گستردگی استان ، وجود درصد بالای عشایر در استان و نیز شیوع بیماری تب کنگو در بعضی از نقاط کشور لازم است همه دستگاه های اجرایی از جمله دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی با کمک سایر دستگاه های اجرایی در این زمینه مراقبت های ضروری و پیشگیرانه را در نقاط حساس بعمل آورند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در پی شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو CCHFدر کشور، جلسه بررسی وضعیت بیماری مذکور در استان فارس هفته گذشته به ریاست آزادی، مدیرکل پدافند غیرعامل در محل استانداری فارس برگزار شد.


جلسه قرارگاه زیستی پدافندغیرعامل استان فارس با تصویب 12 مصوبه تشگیل گردید و با محوریت بررسی روند بیماری CCHFدر استان پیگیری و اقدامات لازم در جهت پیگیری و مقابله با بیماری صورت پذیرفت.

 

آزادی ، در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان که در محل استانداری فارس تشکیل شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه گستردگی استان ، وجود درصد بالای عشایر در استان و نیز شیوع بیماری تب کنگو در بعضی از نقاط کشور لازم است همه دستگاه های اجرایی از جمله دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی با کمک سایر دستگاه های اجرایی در این زمینه مراقبت های ضروری و پیشگیرانه را در نقاط حساس بعمل آورند.


وی با تاکید بر لزوم آمادگی کامل کلیه دستگاه های اجرایی در راستای کمک به دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری مذکور ، از متولیان امر در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم تاکید کرد و گفت: مردم باید به منظور اطمینان بیشترازمصرف گوشت قرمز می بایست آنرا از مراکز مجاز تهیه نمایند . وی همچنین بیان داشت که دامپزشکی استان با همکاری دادگستری ، دانشگاه علوم پزشکی ، نیروی انتظامی و شهرداری نسبت به شناسایی و ساماندهی کشتارگاه های غیر مجاز اقدام نمایند .

در این جلسه احمدی زاده  مدیر کل امنیتی استانداری فارس ضمن اشاره به مباحث تروریسم و بیوتروریسم ، بر ضرورت رعایت اصول و الزامات پیشگیرانه تاکید و از اعضاء خواست با توجه به نقش مخرب بيوتروريسم در برهم زدن آرامش و سلامت جامعه بر آمادگي كامل دستگاه هاي مسئول جهت شناسايي تهديدات، پيشگيري، آمادگي و بازسازي بیش از پیش اهتمام ورزند  .

در ادامه نمایندگان دستگاه های اجرایی از جمله سازمان دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله با تهديدات بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو CCHF به ارائه برنامه ها و راهکارهای پیشگیرانه خود در سطح استان پرداختند.

در پايان رحیم آزادی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته ، بر لزوم اطلاع رسانی ، برگزاري دوره هاي آموزشي براي آشنايي بيشتر مديران، كارشناسان و عموم مردم با تهديدات بيوتروريستي تاكيد نمود..

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر