۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۷۷۰۱
یزد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد، حفاظت از سلامت مردم را مهمترین راهبرد پدافند زیستی اعلام کرد.
به گزارش پایداری ملی، محمدصادق طهماسبی در نشست آموزشی پدافند غیرعامل زیستی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل ابعاد گوناگونی دارد، اظهار داشت: حتی مشارکت پرشور و شعور مردم در انتخابات که افزایش اقتدار ملی را به دنبال دارد، بهترین پدافند غیرعامل است.

وی عنوان کرد: وحدت و مشارکت بالا موجب افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران، پایداری ملی و تداوم انقلاب اسلامی می‌شود و سد محکمی در برابر چشم طمع و توطئه‌های دشمنان خارجی و داخلی است.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود حفاظت از جان و سلامت مردم به‌ عنوان سرمایه‌های انسانی را مهمترین هدف و راهبرد پدافند زیستی دانست و افزود: پدافند زیستی را مردم محور و انسان پایه تعریف می‌کنند و با توجه به تغییر روش دشمنان در آسیب زدن به کشور و تهدیدها هرچه در زمینه پدافند غیرعامل زیستی کار شود، کم است و ضروری است رسانه ها نسبت به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل به‌ویژه در حوزه زیستی در جامعه فرهنگ‌سازی کنند.

دبیر شورای پدافند استان یزد افزود: خوشبختانه با افتتاح نخستین مرکز ملی آموزش و مهارت‌آموزی پدافند غیرعامل در استان یزد اقدامات خوبی در حوزه آموزشی انجام ‌شده است و این مرکز پتانسیل بسیار خوبی برای آموزش نیروهای امدادی، عملیاتی و کارشناسان و رابطان پدافند غیرعامل استان و کشور دارد.

مرکز آموزشی پدافند غیرعامل زنده‌یاد جوکار یزد نخستین مرکز ملی آموزشی، مهارت‌آموزی و آمادگی نیروهای عملیاتی و امدادی در مقابل مخاطرات شیمیایی، بیولوژیک، رادیواکتیو، پروتویی، هسته‌ای و انفجاری است که با عنوان CBRNE شناخته می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر