۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۷۲۹۴
به‌عنوان ششمین مرکز استانی؛
مرکز مدیریت راهبردی افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان آذربایجان شرقی به عنوان ششمین مرکز استانی افتا با حضور قائم‌مقام دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز افتای ریاست جمهوری در تبریز افتتاح شد.
به گزارش پایداری ملی، مرکز مدیریت راهبردی افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان آذربایجان شرقی به عنوان ششمین مرکز استانی افتا با حضور قائم‌مقام دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز افتای ریاست جمهوری در تبریز افتتاح شد.

مرکز مدیریت راهبردی افتا در استان آذربایجان شرقی، حلقه واسط بین استانداری به‌عنوان مرجع حاکمیتی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در حوزه امنیت تولید و تبادل فضای اطلاعات بوده و کار مدیریت کلان و هدایت‌گری این حوزه را برعهده خواهد داشت.

امن‌سازی شبکه‌های فضای تولید و تبادل اطلاعات و استفاده از ظرفیت‌های استانی در این راستا از مهم‌ترین وظایف این مرکز به شمار می‌رود.

با افتتاح مرکز مدیریت راهبردی افتا در استان آذربایجان شرقی، مقصود رشتبری از سوی رییس مرکز مدیریت راهبردی افتای کشور به عنوان مسئول این مرکز منصوب شد.

ضرورت بومی‌سازی حوزه فناوری اطلاعات و ورود موثر بر امنیت فضای مجازی


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این مرکز گفت: دولت تدبیر و امید اجرای سیاست‌های کلی فضای مجازی را به‌عنوان یک وظیفه مورد توجه جدی قرار داده است.

علی نواداد با اشاره به اینکه فضای تولید و تبادل اطلاعات در معرض چالش‌ها، تهدیدها و آسیب‌های گوناگونی قرار دارد، افزود: پرداختن با رویکرد نادرست به امنیت این فضا، مانعی بزرگ برای پیش‌روی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و ورود به جامعه اطلاعاتی خواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت بومی‌سازی این حوزه با عنایت به میزان تأثیر آن بر امنیت ملی کشور، گفت: به منظور تعیین نقش حاکمیت، جهت‌دهی فعالیت‌های اجرایی و هماهنگی، نظارت و هدایت بخش‌های درگیر موضوع و ایجاد نظام منسجم در سطح ملی مورد نیاز است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر