۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۷۲۳۷
مدیر کل پدافند غیرعامل گیلان خبر داد:
مرادی خاطر نشان کرد: باید از موازی کاری دستگاه های مدیریت بحران و امداد رسان با آموزش و برنامه ریزی مناسب جلوگیری کرد تا هنگام بروز هر حادثه، هر دستگاه بنا به وظیفه و ساختار سازمانی وارد عمل شود.

به گزارش پایداری ملی، امیر مرادی مدیر کل پدافند غیر عامل  با بیان این مطلب که  آمادگی مردم در برابر تهدیدات احتمالی دشمن پایین است و باید با برنامه ریزی درست ، تلاش  تعامل  بیشتر مسئولین  در صدد رفع مشکلات باشیم.

وی افزود اجرای طرح های هلال احمر از جمله خانه هلال و طرح خادم از نکات مثبت این جمعیت هاست که می تواند در ارتقای  آگاه سازی مردم برای مقابله با هر نوع تهدیدی ایجاد گردد.

مدیرکل پدافند غیر عامل خاطر نشان کرد: باید از موازی کاری دستگاه های مدیریت بحران و امداد رسان با آموزش و برنامه ریزی مناسب جلوگیری کرد تا هنگام بروز هر حادثه، هر دستگاه بنا به وظیفه و ساختار سازمانی وارد عمل شود .

مرادی با تاکید بر آموزش مردم تصریح کرد : پدافند غیر عامل  آماده  هرگونه همکاری را در خصوص  گسترش طرح های هلال احمر  داشته  تا بتوانیم قدمهای پیش رونده به سوی آگاهی مردم از مخاطرات طبعیی و غیر طبعیی و انسان ساز داشته باشیم . 

وی درپایان خواستار تعامل بیشتر دستگاههای اجرایی و چابک شدن آنها در آموزش و پیشگیری از تهدیدات و مخاطرات را خواستار شد .

 در ادامه مهندس منتظری  ریاست صنعت ، معدن و تجارت گیلان خاطر نشان کرد: تلاش ما در این است که  تمامی واحدهای صنعتی و تجاری که وجود داشته و از این پس در شرف احداث می باشند ارتباط مطلوبی با جمعیت هلال احمر در جهت ارتقای آموزش و نکات ایمنی برای جلوگیری ازتهدیدات احتمالی  داشته باشند .

وی افزود : هدف ما توسعه استان می باشد که این امر مستلزم  ایجاد بستر سخت افزاری  ونرم افزاری در واحدهای تولیدی برای استفاده از ظرفیت های هلال احمر  و پدافند غیر عامل است و از این پس واحدهای تولیدی باید با پیوست زیست محیطی و آموزشی لازم احداث شوند .

در ادامه ولی پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر نیز گفت : در تدوین برنامه 5 ساله جمعیت هلال احمر  در راستای افزایش آگاهی مردم ، ارتقای آموزش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی  نیز پیش بینی شده است و باید از پاسخگویی به سمت آمادگی پیش رویم .

وی افزود : تحقق اهداف هلال احمر با ارتباط و تفاهم نامه های همکاری بین جمعیت هلال احمر و سایر نهادها امکان پذیر می باشدکه خوشبختانه تاکنون استقبال و همکاری های خوبی در این زمینه صورت گرفته است .

 وی با اشاره به افتتاح قریب به 8 خانه هلال  در شهرها و روستاهای استان گفت : هدف از این طرح جذب داوطلبان و آموزش آنان جهت افزایش تاب آوری مردم می باشد که با همکاری دستگاههای اجرایی روند خوبی داشته است .

مدیر عامل هلال احمر گیلان تصریح کرد : تاکنون بیش از 8 هزار و 600 خانوار از طرح ملی خادم " خانواده آماده در مخاطرات " بهر ه مند شده اند و امیدواریم با کمک سایر ارگانها و همکاری و استقبال مردم   این طرح نیز  در سالهای آینده  به خوبی در استان اجرا شود .

در پایان مدیر کل پدافند غیر عامل   و رئیس صنعت  ، معدن و تجارت تفاهم نامه همکاری با هدف توان افزایی بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت های مقابل در ارایه خدمات و افزایش آگاهی عموم ، ترویج فرهنگ نوع دوستی ، نیکوکاری و خدمات انسان دوستانه  امضاء کردند.

بر طبق این تفاهم نامه  مشترک  هلال احمر  موظف است در جهت جذب  و عضو گیری  افراد و آموزش به آنان  در جهت افزایش تاب آوری ، انجام مانورهای مشترک ، ارایه خدمات بهداشتی و توانبخشی و واکسیانسیون به پرسنل و بازنشستگان سازمان و صنایع و ایجاد رشته HSE در مراکز علمی کاربردی اقدام نماید  .

پدافند غیر عامل  و صنعت ، معدن و تجارت موظف گردید در شناساندن فعالیتهای داوطلبانه و انسان دوستانه به مدیران صنایع و کارخانجات در سطح استان ، تسهیل در راه اندازی خانه های داوطلبی در سطح کارخانه و بنگاههای اقتصادی ، حمایت و همکاری در اجرای طرح خادم ، تلاش در جهت فراهم نمودن رشته HSEدر مرکز علمی کاربردی ، اولویت بخشی جذب و به کارگیری فارغ التحصیلان رشته های مرتبط در مرکز علمی کاربردی در واحدهای HSE می باشد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر