۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۶۳۶۹
خبرگزاري رويترز نوشت ايران تلاش‌هاي بي‌ثمري براي دسترسي به بانکداري انگليس و ايجاد حساب‌هاي موقت در بانک‌هاي انگليس داشته است.
به گزارش پایداری ملی، منابع مالي در اروپا مي‌گويند ايران از بانک انگليس خواسته تا حساب‌هاي موقت ويژه‌اي را براي بانک‌هايش ايجاد کند اما تا کنون اقداماتش براي رفع موانعي که آن را از سيستم بانکي اروپا جدا نگه‌داشته – علي‌رغم برداشته شدن تحريم‌ها از يک سال قبل – بي‌ثمر مانده است.

خبرگزاري «رويترز» به نقل از منابع بانکي در ايران و غرب و همچنين منابع سياسي آشنا به موضوع نوشت تهران با درخواست حساب‌هاي موقت بصورت مستقيما از بانک مرکزي انگليس، به سمت سيستم بانکداري انگليس حرکت کرد.

چنين حساب‌هايي به بانک مرکزي ايران يا زيرمجموعه‌هاي بانک‌هاي ايران در انگليس اجازه مي‌دهد دريافت‌ها و پرداخت‌هاي خود را به واحد پول استرلينگ انجام دهند.

يکي از منابع غربي مي‌گويد: «چنين امري پيام بزرگي به بازار مي‌فرستد. کدام بانک بازرگاني دريافت‌هاي بانکداري انگليس را متوقف مي‌کند؟ هيچکدام. البته بنظر بانکداري انگليس تمايلي به حل مشکل در حال حاضر ندارد. بانکداري انگليس در برابر هرگونه دخالت مثبت براي کمک به تجارت ميان ايران و بريتانيا مقاومت کرده است.»

يک مقام ارشد در سيستم بانکداري ايران که خواست نامش فاش نشود به رويترز گفت: «بانکداري انگليس هر فعاليتي مربوط به ايران را تعليق کرده است.»


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر