۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۶۱
سخنگوي سازمان ملل تاکید کرد: بان کي مون از بيانيه‌هاي تهديدآميز مقامات اسرائيلی درباره فعالیتهای هسته‌اي ايران نگران است.
به گزارش پاينا به نقل از پرس تی وی، نسيرکي روز پنجشنبه در نشستي خبري در مقر سازمان ملل در نيويورک گفت، بان درباره تهديدات رژيم اسراييل به انجام اقدام نظامي عليه ايران نگران است.

وي خاطر نشان کرد: دبير کل سازمان ملل همواره تاکيد کرده است که تنش‌هاي خاورميانه بايد تنها از راه گفت‌وگو حل شود.

محمد خزاعي، سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در نيويورک روز چهارشنبه اظهارات تحريک‌‌آميز، غيرقابل توجيه و غيرمسئولانه نخست وزير رژيم اسرائيل را عليه برنامه انرژي هسته‌اي ايران را قويا محکوم کرد و هشدار داد که چنين بيانيه‌هايي نقض آشکار منشور ملل متحد و قواعد و حقوق بين‌المللي هستند که صلح و امنيت منطقه‌اي را تهديد مي‌کنند.

رژيم اسراييل به کرار ايران را به حمله نظامي تهديد کرده و به دروغ ادعا مي‌کند که تهران به دنبال اهداف غير نظامي در برنامه انرژي هسته‌اي خود است.

بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسراييل در تازه‌ترين اظهارات جنگ طلبانه خود عليه تهران در ۵ نوامبر گفت که وي آماده صدور حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران است.

ايران ضمن رد اين ادعاها، همواره تاکيد کرده است که به عنوان يکي از امضاکنندگان متعهد پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان‌پي‌تي) و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق استفاده از فن‌آوري هسته‌اي براي دستيابي به اهداف صلح‌آميز برخوردار است.

بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي تاکنون چندين بار از تاسيسات هسته‌اي ايران بازديد کرده‌اند و هرگز مدرکي که نشان دهد برنامه صلح آميز انرژي هسته‌اي ايران بعد نظامي داشته باشد، پيدا نکرده‌اند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر