۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۶
کد خبر: ۲۵۶۸۵
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري سمنان:
محمود قنبري در شوراي پدافند غيرعامل استان سمنان گفت: بهترين راه بستن نفوذ دشمن در ضربه به كشور از طريق حمله هاي نظامي و سايبري، آشنايي و آگاهي آنها از حقوق شهروندي است
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري در شوراي پدافند غيرعامل استان سمنان با بيان اين كه دشمنان به دنبال ضربه زدن به امنيت كشور و نظام جمهوري اسلامي با حملات نظامي و سايبري هستند، گفت: دشمن از هر طريقي نفوذ ، جاسوسي و اختلال در امنيت ايران اسلامي را هدفگذاري كرده است.
وي يادآور شد: يكي از اقدام هاي خوب دولت تدبير و اميد تدوين حقوق شهروندي بود كه با استفاده درست از آن و آگاهي بخشي به مردم درباره آن مي توان از نفوذ دشمنان به كشور جلوگيري كرد.
وي با بيان اين كه با وحدت مردم دشمنان قادر به نفوذ به كشور و آسيب زدن نخواهند بود، گفت: تكيه به ظرفيت مردمي و پشتيباني مردم رمز بقاي كشور و جمهوري اسلامي ايران است.
وي تاكيد كرد: استان سمنان نيز از لحاظ وحدت و يكپارچگي نمونه كشوري است و اين وحدت به محوريت آيت الله سيد محمد شاهچراغي امام جمعه سمنان و نماينده ولي فقيه در استان برقرار است و اين وحدت باعث ناكامي دشمنان در جنگ هاي رو در رو و سايبري شده است.
قنبري يكي از نمونه هاي بارزهمدلي و انسجام مردم ايران را مشاركت پرشكوه در راهپيمايي ها و انتخابات رياست جمهوري عنوان كرد و گفت: از دوره اول رياست جمهوري تا كنون به طور ميانگين مردم بالاي ۷۰ درصد در انتخابات شركت كرده اند.
وي تصريح كرد: به طور ميانگين ۷۵ مردم استان سمنان نيز از دوره اول انتخابات تا كنون در انتخابات رياست جمهوري شركت كرده اند اين در حالي است كه بسياري از كشورهايي كه ادعاي دموكراسي و آزادي دارند ۳۰ تا ۳۵ درصد مردم آن ها در انتخابات شركت مي كنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار سمنان گفت: مشاركت پرشكوه مردم نشان دهنده مشروعيت و مقبوليت بالاي نظام در بين مردم است كه با حضور و آگاهي مردم مي توان از راه نفوذ دشمنان جلوگيري كرد.
اين نشست با حضور سردار عباس رييسي جانشين فرمانده قرارگاه پدافند غيرعامل سايبري كشور، محمد همتيان معاون استانداري و ايرج كارخايي مديركل پدافند غيرعامل استانداري و ديگر مسوول هاي اين استان برگزار شد و مباحث امنيتي و راهكارهايي براي مصون سازي بيشتر استان در مقابل حملات سايبري مطرح شد. استان سمنان به عنوان نمونه كشوري براي برگزاري رزمايش بزرگ سايبري كشور انتخاب شده است. پدافند غيرعامل نوعي دفاع غير نظامي است و به مجموعه اقداماتي گفته مي شود كه به جنگ‌افزار نياز ندارد و با اجراي آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي و حساس نظامي و غيرنظامي و تلفات انساني در زمان تهديد دشمنان جلوگيري كرد و يا ميزان اين خسارات و تلفات را به حداقل ممكن كاهش داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر