۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۵۱۶۹
مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان:
جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و مدیریت امور شعب بانک ملی استان سمنان و کارشناسان مرتبط در محل سرپرستی بانک ملی استان برگزار شد.

جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و مدیریت امور شعب بانک ملی استان سمنان و کارشناسان مرتبط در محل سرپرستی بانک ملی استان برگزار شد.

رعایت و الزامات پدافند غیرعامل در حوزه بانکی و مالی از ضروریات بانک های استان می باشد

مدیرکل پدافند غیرعامل در این جلسه با برشمردن تهدیدات دائمی و مستمر دشمن اهمیت رعایت و الزامات پدافند غیرعامل را در حوزه بانکی لازم و ضروری دانسته و افزودند پدافند غیرعامل دفاع و ایستادگی در مقابل تهدیدات دشمن و حفظ و حراست از دستاوردها و امکانات مادی و معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد و یکی از راهبردهای نظام برای امنیت کشور می باشد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در حوزه بانکی خواستار همکاری بیشتر در اجرای برنامه های مختلف آموزشی و رزمایش و مانورهای مرتبط با بانک ها به منظور آمادگی بیشتر در مقابل تهدیدات شد.

 ایرج کارخائی، آموزش و افزایش کارایی و مهارت را به عنوان یک استراتژی مهم پدافند غیرعامل برشمرد و اظهار داشت کارکرد بانکها به دلیل نوع ماهیت کاری خود که خدمت رسانی به مردم و ارتباط مستقیم با آنان را دارند، حائز اهمیت می باشند و نیاز است که در شرایط خطر دستگاههای خدمات دهنده بتوانند خدمات رسانی خود را به مردم ارائه نمایند. وی افزود بانک ها از لحاظ کالبدی نیز دارای اهمیت می باشند و وجود ساختمان های بزرگ در شهر نیاز به رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی در حوزه پدافند غیرعامل می باشند و نیاز است که تمام دستگاه های اجرایی با تشکیل کمیته پدافند غیرعامل تهدیدات احتمالی دستگاه خود را شناسایی و رصد کنند.

رییس اداره امور شعب بانک ملی و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اجرای موارد مرتبط با پدافند غیرعامل در بانک ها به اهمیت پدافند غیرعامل بخصوص در بانکها اشاره داشته و افزود؛ از آنجاییکه عمدتا در طول روز مخاطبین کثیری از مردم به شعب بانک ها مراجعه می کنند، اگر به هر دلیل شبکه بانکی دچار آسیب شود می تواند مشکل آفرین شود.

حسن مونسان مجهز کردن سرورهای بانک ها به سیستم هوشمند و برق مولد و اطفاء حریق را از شاخصه های اصلی و نکات مهم پدافند غیرعامل در بانکها دانسته و افزود؛ آگاهی دادن به خانواده ها بخصوص و پرسنل در امر پدافند غیرعامل نیاز و ضروری است و این آمادگی وجود دارد بصورت شبکه ای که کلیه بانک ها را در بر گیرد با برگزاری دوره های آموزشی، افزایش مهارت و کارایی آنان را داشته باشیم.

مدیریت بانک ملی استان، شبکه بانکی را مهم دانسته و افزودند توزیع و جمع آوری نقدینگی در استان از جمله نکات مهم و اساسی است که نیاز است مسائل امنیتی و حفاظتی این امر مورد توجه قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر