۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۵۰۳۵
قزوین؛
رئیس اداره عمران بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: مجموعه اقداماتی که به‌منظور احیا، بهسازی و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری انجام می‌شود؛ ارتقای سیستم پدافند غیرعامل و افزایش توان مدیریت در بحران را در این مناطق به دنبال خواهد داشت.
به گزارش پایداری ملی، رافع ناصری‌فر در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل که با محوریت بهسازی و بازآفرینی محلات ناکارآمد شهری و با حضور محمدموسی شیر علیا رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی، نماینده اداره کل بحران و سایر اعضای کارگروه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی بافت‌های ناکارآمد، اولویت‌بندی و مقاوم‌سازی قطعات بافت فرسوده که در پدافند عامل از گام‌های اساسی است، از آسیب‌پذیری این‌گونه بافت‌ها و خسارت ناشی از آن را در زمان وقوع حوادث می‌کاهد.


وی افزود: پدافند غیرعامل از نگاه بهسازی و نوسازی شهری به معنای کاهش آسیب‌پذیری ساختمان‌ها، تأسیسات و شریان‌های شهری و منطقه‌ای با استفاده از فعالیت‌های فنی و مدیریتی است.

رئیس اداره عمران بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از استانی و محلی و اجرای برنامه‌های آموزشی نقش بسزایی در افزایش توانایی شهروندان و مدیران شهری در کلیه سطوح مدیریت بحران دارد.

ناصری‌فر یادآور شد: برنامه‌ریزی، مطالعه، تحقیق، ساماندهی، طراحی و تأمین منابع و امکانات از ابزارهای مهم و اساسی ایجاد آمادگی به‌منظور کاهش خطرات است.

رئیس اداره عمران بهسازی شهری قزوین  در پایان گفت: در این جلسه پیشنهادهایی مبنی بر چگونگی رعایت اصول پدافند غیرعامل در بافت‌های ناکارآمد مطرح شد که پس از بحث و تبادل‌نظر اعضای جلسه و کارگروه به تصویب رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر