۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۵۰۰۶
مدیرکل پدافند غیر عامل مرکزی
مدیر کل پدافند غیر عامل استان مرکزی گفت: پدافندغیر عامل پاسخگویی مناسب در برابر تهدیدها و حوادث احتمالی است.
به گزارش پایداری ملی، مجید عسگری روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خمین گفت: پدافند غیر عامل در راستای ایمنی و استحکام بخشی به جامعه از لحاظ تهدیدات و رخدادهای طبیعی و غیر طبیعی نظیر جنگ، حوادث انسان ساز، سیل، زلزله، خشکسالی و دیگر زمینه ها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی اظهارکرد: جامعه اسلامی همواره مورد تهدید و توطئه های دشمنان است و دشمنان به شیوه های جدید، به‌ ویژه در فضای سایبری به دنبال ضربه زدن به جامعه اسلامی هستند.

وی اظهارکرد: راهکارهای ‌های مقابله با آسیب ها و تهدیدهای احتمالی باید شناسایی شود تا در زمان خطر با رعایت اقدامات پدافندی، خسارات ناشی از حوادث و تهدیدهای احتمالی کاهش یابد.
عسگری گفت:مسئولان دولتی باید به صورت عملی در راستای اجرایی شدن پدافند غیر عامل تلاش کنند.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه هایی برای آگاهی سازی و آموزش مسئولان ادارات برای اجرایی شدن اصول پدافند غیرعامل در سطح شهرستان ها امری ضروری است.

وی ادامه داد: توجه به پیوست های پدافند غیرعامل در اجرای پروژه های عمرانی نیز بر عهده شورای تامین استان مرکزی است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان مرکزی با اشاره به بومی کردن اقدامات پدافند غیر عامل در سطح شهرستان خمین افزود: با بومی شدن تئوری و مصوبات سازمان پدافند غیر عامل اهداف و مصادیق آن عملی و اجرایی می شود.

عسگری گفت: سیاست های کلان نظام ، رهنمود های مقام معظم انقلاب ، و سیاست های دولت تدبیر امید پشتوانه اجرایی شدن اقدامات سازمان پدافند غیرعامل برای کاهش و کمرنگ کردن تهدیدات دشمنان است.

وی افزود: دشمنان نظام و در راس آنها استکبار جهانی برای زیر سئوال بردن توان داخلی کشور در حوزه اقتصادی ،ایجاد فضای بی اعتمادی در برنامه های کشور، بی انگیزه کردن تولید کنندگان و نخبگان و کاهش انگیزه مدیران را هدف قرار داده است .

عسگری اظهار کرد: دشمنان، پاشنه نقطه قوت نظام را رهبری مدبرانه، اتحاد مردم، اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و صنایع دفاعی و مردمی بودن نظام می دانند و از این رو به دنبال فتنه انگیزی هستند.

وی به اجرایی شدن انتخابات ریاست جمهوری در یک فضای آرام و بدون جنجال سیاسی اشارکرد و گفت: کم رنگ کردن نقش مردم در انتخابات و بستر سازی برای ایجاد یک فضای بی اعتمای از تهدیدات دشمنان است که می طلبد با برنامه ریزی برای تحقق اهداف پدافند غیرعامل، دسیسه های دشمنان در انتخابات خنثی شود.

عسگری ادامه داد :جنگ سایبری از دیگر اقدامات دشمنان محسوب می شود که با ایجاد شبهه و شایعات در فضای مجازی همراه است.

فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: اجرایی شدن اقدامات پدافند غیر عامل و تحقق اهداف آن در گرو هوشیاری و آگاهی همه مسئولان اجرایی است.

سید مهدی ساداتی افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک فضای آرام سیاسی نیازمند همدلی و همفکری مسئولان و مردم و ایجاد وحدت در بین جناح های مختلف سیاسی است.

ساداتی به اشاره به لزوم رعایت اقدامات پیشگیرانه در آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت: استفاده از ظرفیت تمامی ادارات برای بستر سازی و آگاهی مردم برای پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با برگزاری نشست ها و کارگروها در دستور کار قرار دارد.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 110 هزار نفر جمعت در 2 بخش ،2 شهر و هقت دهستان دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر