۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۴۵۵۶
معاون شهرداری اردبیل:
معاون فنی و عمرانی شهرداری اردبیل گفت: با بررسی‌های انجام شده نیاز است که کاربردهای پدافند غیرعامل در برنامه‌ریزی‌های شهر اردبیل استفاده ‌شود.
به گزارش پایداری ملی، رجب شمس در جلسه بررسی کاربرد پدافندهای غیرعامل در اردبیل اظهار داشت: با توجه به کاربرد پدافند غیرعامل که سبب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی٬ ساختمانها و تاسیسات شهری در برابر دشمن می‌شود انتظار می‌رود که از این اقدامات غیرمسلحانه در برنامه‌ریزیهای شهر اردبیل به صورت همه‌جانبه استفاده شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل باید به طور کامل تشریح شود تا بتوانیم از کاربردها و اثرات آن در برنامه‌ریزیهای شهری اردبیل استفاده کنیم چرا که استفاده از کاربرد پدافند غیرعامل و توجه به اصول آن سبب کاهش آثار مخرب این نوع بحرانها می‌شود که نیاز است دستگاههای مربوطه در این رابطه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اردبیل گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده از رهنمودهای سازمان پدافند غیرعامل امری لازم و ضروری است که با استفاده از مشاوران مربوطه و کاردان نیاز است که طرح جامعه پدافند غیرعامل مورد مطالعه قرار بگیرد.

شمس تصریح کرد: یکی از اولویتهای مراکز و زیرساختهای شهر اردبیل تهیه نقشه‌های پهنه‌بندی ریسک مراکز پرخطر و ایجاد زیرساختهای حیاتی، حساس و مهم شهر و شناسایی آنها است که برای تحقق آنها استفاده از مشاوران کاردان و باتجربه امری لازم و ضروری است و برای ایجاد زیرساختهای لازم استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: با استفاده از نقشه‌ها و طرحهایی که در دست بررسی است می‌توانیم از برنامه‌های پدافند غیرعامل برای پیاده‌سازی عملی و اصولی برنامه‌ریزیهای شهر اردبیل استفاده کنیم و با استفاده از راهکارهای عملی و مناسب شهر اردبیل را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر