۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۴۵۴۱
نشست آموزشی ادراه کل پدافند غیر عامل استانداری همدان با مسئولین ادارات ، رؤسا و اعضای شورا های اسلامی شهر و روستا و دهیاران بخش زند شهرستان ملایربرگزار شد.

به گزارش اداره کل پدافند غیر عامل استانداری همدان ، جلسه ای آموزشی با حضور مدیر کل و کارشناسان اداره کل پدافند غیر عامل با بخشدار ، مسئولین ادارات بخش ، رؤسا و اعضای شورا های اسلامی شهر و روستا و دهیاران بخش زند شهرستان ملایر در راستای فرهنگ سازی و تبیین اهمیت و جایگاه پدافند غیر عامل  برگزار گردید .

 امیدی بخشدار زند ضمن خوش آمدگویی به اعضاء حاضر در جلسه خواستار آموزش و آگاهی بخشی هرچه بیشتر مردم و مسئولین در خصوص مسائل مرتبط با پدافند غیر عامل شد .

برگزاری نشست آموزشی اداره کل پدافند غیر عامل استانداری همدان با مسئولین ادارات ، رؤسا و اعضای شورا های اسلامی شهر و روستا و دهیاران بخش زند شهرستان ملایر

در این جلسه  سید رسول حسینی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری ضمن معرفی پدافند غیر عامل و تشریح وظایف کارگروه های یازده گانه آن به تبیین جایگاه و میزان اهمیت آن در بین آحاد جامعه پرداخت و گفت : پدافند غیر عامل به عنوان یکی از ساده ترین راهها ، کم هزینه ترین شیوه ها و صلح آمیز ترین روش های دفاع یک ملت و دولت در مقابل دشمنان محسوب می شود و در یک جمله تسهیل کننده مدیریت بحران می باشد .

وی گفت : ماهیت جنگ های امروزی از فضای سخت و نظامی به فضای نرم و مجازی  تبدیل شده است و دلایل آن را هم کاهش هزینه های جنگی ، کاهش زمان عملیات ها ، اثر بخشی بیشتر و امکان بکارگیری از همه مؤلفه های قدرت دانست .

وی در ادامه به بیان مفاهیم جدید در فضای مجازی و تهدیدات احتمالی در حوزه زیر ساخت ها و اماکن حساس و حیاتی کشور اشاره کرد و ویژگی تهدیدات سایبری را  مخفی بودن دشمن  و حضور دشمن در عمق مرکز استراتژیک و تصمیم گیری دانست که با کمترین هزینه ، عدم مسئولیت پذیری دشمن در جامعه بین الملل و پنهان بودن آن از اذعان عمومی بیشترین آسیب را می تواند از این طریق وارد نمایند .

 حسینی همچنین به پدافند پرتویی اشاره کرد و گفت : شهرستان ملایر و به خصوص بخش زند به علت همجواری با استان مرکزی و سایت هسته اراک ، یکی از شهرستانهای در معرض آسیب های پرتویی و هسته ای می باشد که در این خصوص لزوم رعایت اصول پدافند غیر عامل بسیار جدی و با اهمیّت می باشد. وی افزود : خوشبختانه آمادگی لازم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان برای مواقع اضطراری در زمینه مسائل هسته ای در شهرستان و استان فراهم شده است .

مدیر کل پدافند غیر عامل در خصوص پدافند زیستی نیز خاطر نشان کردند : هرگونه آلودگی از نوع ویروسی یا میکروبی که به هروسیله ای به کشور وارد شود، تهدید زیستی به شمار می‌رود و مجموعه اقداماتی که در جهت کاهش آسیب‌پذیری جامعه و حفظ سرمایه انسانی انجام می‌شود، پدافند غیر عامل زیستی گویند . ورود ویروس یا مواد آلوده کشاورزی به کشور نمونه‌هایی از تهدیدات زیستی هستند که تا کنون در استان همدان شاهد خسارات جدی ای در این زمینه بوده ایم .

هدف دشمن این است که از این طریق جمعیت را دچار مشکل ‌کند و به موجب آن هزینه‌های انسانی و مالی را افزایش دهد . بنابراین وظیفه قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی، رصد و پایش این نوع تهدیدات و کنترل این تهدیدات از سرمنشأست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر