۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۲۴۴۸۳
معاون امور استان های پدافند غیرعامل کل کشور در خطبه های نماز جمعه قزوین:
سردار حیدری در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته قزوین به مناسبت هفته پدافند غیرعامل افزود: هفته پدافند غیرعامل با تایید مقام معظم رهبری و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نام گذاری شده است.
به گزارش خبرنگار پایدری ملی، سردار غلامعلی حیدری در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته قزوین به مناسبت هفته پدافند غیرعامل افزود: هفته پدافند غیرعامل با تایید مقام معظم رهبری و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نام گذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و اینکه ما دو نوع پدافند عامل یعنی دفاع مسلحانه در برابر تهدیدها و غیرعامل یعنی دفاع غیر مسلحانه داریم، یادآور شد: دفاع یکپارچه همواره بر همه مسلمانان تاکید و بر روی این مساله نیز از سوی مراجع دینی نیز اتفاق نظر بوده است.

وی ادامه داد: حالا که این مولفه از سوی مراجع دینی امری واجب اعلام شده، ما باید تحت هر شرایطی در برابر تجاوزهای دشمن خود را آماده نگاه داریم.
سردار حیدری، دفاع را زنده نگاه داشتن انسان دانست و گفت: اگر دفاع نکنیم همیشه شهرها و مناطق ما مورد تاخت و تاز دیگران قرار می گیرد و دشمن هرگاه احساس ناتوانی از دفاع ما را داشته باشد به خاطر منافع خود، حمله به میهن اسلامی را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دفاع عامل، روزگاری و در جنگ تحمیلی به ما اجازه ورود سیم خاردار داده نمی شود و حتی توان تولید فشنگ هم نداشتیم، افزود: امروز با توجه به افزایش توان دفاعی خود توانسته ایم ضمن استقرار شهرک های موشکی در اقصی نقاط میهن اسلامی خود، موشک هایی با برد 1200 کیلومتر که به صورت نقطه هدف را مورد اصابت قرار می دهند، تولید کنیم.

سردار حیدری در ادامه با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل، اضافه کرد: این مساله اگر به خوبی انجام شود افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری ما را بدون شک همراه خواهد داشت.

امروز قدرت دفاعی و پدافند غیرعامل، حتی اجازه فکر کردن در زمینه حملات نظامی را به نظام سلطه و در راس آن امریکا نمی دهد

به گفته وی، نظام سلطه و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی که همواره گزینه حمله نظامی خود به ایران را برروی میز می بینند تنها و تنها به خاطر قدرت دفاعی و پدافند غیرعامل ما است که اجازه حتی فکر کردن در این زمینه را به آنها نمی دهد.

وی، بومی سازی فناوری هسته ای، وجود این تاسیسات در اعماق زمین و پراکندگی آن را سه خصوصیت مهم تکنولوژی هسته ایران از سوی غربی ها عنوان و افزود: ایجاد چنین فضایی در واقع تنها دور نگاه داشتن ما از منطقه خطر بوده چرا که افزایش این توان از سوی ما براساس دفاع صورت گرفته است.

وی پدافند سایبری، زیستی، پرتوی، شیمیایی، کالبدی، مردم محور و اقتصادی را از انواع تهدیدها دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و یادآور شد: تا چند سال پیش تنها 8 سیلوی گندم که یک محصول استراتژیکی محسوب می شود در کشور وجود داشت اما با فعالیت پدافند غیرعامل، این مهم امروز به دو هزار 400 سیلو در کشور افزایش یافته تا در صورت بروز هر حادثه و اتفاقی، مشکلی برای کشور در این رابطه به وجود نیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر