۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۲۴۴۰۱
رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت:
رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: امنیت در فضای سایبری و شبکه های اجتماعی با توجه ویژه به برنامه های هدفمند پدافند غیرعامل در کشور محقق می شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سرهنگ سیدعلی میراحمدی روز یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در سالن غدیر استانداری افزود: دشمنان در جنگ سایبری با کمترین زمان ، می تواند مشکلات روانی برای مخاطبان ایجاد کنند.
وی با بیان این که هرچه چقدر وابستگی افراد به فضای سایبری بیشتر باشد تهدیدهای احتمالی بیشتر است ، اظهار داشت: رعایت نکردن نکات ایمنی و وابستگی به شبکه های مجازی می تواند زمینه ساز حملات سایبری باشد.
میراحمدی با اشاره به نقش مؤثر فضای سایبری در دنیای امروز ، ادامه داد: پدافند غیرعامل با رویکرد امنیتی در صدد مهار شبکه های غیر اخلاقی در فضای مجازی است.
وی اضافه کرد: در فضای مجازی می توان با کمترین زمان بیشترین اطلاعات را به سیستم های جاسوسی جهان مبادله کرد و باید مردم برای جلوگیری از خطرهای احتمالی از این دست هوشیار باشند.
رئیس پلیس فتا استان سمنان تصریح کرد : تصویربرداری از کاربران مانیتور، فعال سازی بلندگو در سطح سامانه و ارسال سرور به داده ای کنترل شده خارج کشور از اهداف حملات سایبری است.
وی تصریح کرد : اینترنت در زمان کنونی اصلی ترین دشمن برای تهاجم فرهنگی و شستشوی مغزهاست که با پدافند غیرعامل و می توان تهدیدهای دشمنان را مهار کرد.
سرهنگ میراحمدی بیان داشت :پلیس فتا با نفوذ در لایه های مختلف شبکه اجتماعی، مهم ترین حرکات های دشمنان را شناسایی و برای ریشه کنی تهدیدات اقدام می کند.
رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت :یک کاربر در شبکه های مجازی می تواند با اشخاصی دارای آداب و فرهنگ های مختلف در ارتباط باشد که جلوگیری از خطر های احتمالی و نابه هنجاری های اجتماعی از وظایف اصلی پلیس فتا است.
در تقویم جمهوری اسلامی دوم تا هشتم آبانماه هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر