۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۴۳۹۵
به مناسبت هفته گراميداشت پدافند غيرعامبل اولين همايش فرهنگي ويژه دانش آموزان با موضوع پدافند سايبري برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، همزمان با هفته گراميداشت پدافند غيرعامبل اولين همايش فرهنگي ويژه دانش آموزان با موضوع پدافند سايبري برگزار شد.

اين همايش با حضور بيش از 100 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم  در دبيرستان دخترانه جلال آل احمد برگزار شد.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري كرمانشاه در اين همايش گفت: پدافند غير عامل دفاع غير مسلحانه است كه باعث مي گردد قدرت بازدارندگي را افزايش دهيم و بايد در مباحث سياسي و نظامي اين قدرت را افزايش دهيم.

"كيومرث رشيدي" افزود: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند؛ پدافند يك اصل است براي هميشه نه براي يك مقطع خاص لذا ما بايد در تمامي موضوعات داخلي بحث پدافند غير عامل را سر لوحه كار خود قرار دهيم.

وي تصريح كرد: اصل دوم پدافند غير عامل اصل كاهش آسيب پذيري است كه اين مهم زماني اتفاق خواهد افتاد كه قدرت بازدارندگي را افزايش دهيم.

به گفته وي: در پدافند غير عامل فعاليت هاي انساني مستمرا بايد ادامه يابد و مردم كارهاي عادي خود را بدون هيچ مشكلي انجام دهند و اگر اين موضوعات را رعايت كنيم باعث قدرت ما در منطقه و حتي در جهان خواهد شد.

مدير كل پدافند غير عامل استانداري گفت: تهديد در مرزهاي بيرون از كشور وجود دارد ولي آسيب پذيري در داخل كشور مي باشد كه بايد سعي كنيم اين آسيب ها را حتي الامكان كاهش دهيم و تهديد خطر بالقوه است كه هنوز بالفعل در نيامده است.

وي اذعان داشت: امروزه يكي از تهديدات مهم تهديدات سايبري مي باشد كه مشكلات زيادي را در جوامع به وجود آورده است. موضوع تلفن هاي هوشمند و اينترنت در عين داشتن محاسن؛ داراي معايبي نيز مي باشند و تمامي اطلاعات ما را در اختيار سازندگان آنها قرار مي دهد لذا جهت مصونيت سازي اين موضوعات مهم بايد مراقبت هاي لازم را به وجود آوريم .

 در ادامه اين همايش معاون آموزش و پرورش استان نيز گفت: كشور عزيز ايران در يك موقعيت خاص جغرافيايي در دنيا قرار دارد و از قديم شاهراه ارتباطي غرب به شرق بوده است و داراي منابع عظيم از انرژي مي باشد.

"سلمان محمدي" افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي و الگو شدن اين انقلاب براي تمامي مردم دنيا اهميت اين مرز و بوم را دو چندان نموده است و امروزه آمريكا و صهيونيست ها سعي در تهديد نمودن كشور عزيزمان را دارند و در اين برهه خاص و پرآشوب كنوني در حال تفرقه افكني بين مسلمانان مي باشند.

وي گفت: سه عنصر كليدي در خصوص اين موضوع وجود دارد كه عبارتند از : 1- تهاجم 2 – پدافند عامل 3 – پدافند غير عامل .

محمدي تصريح كرد: در مورد موضوع اول اينكه در هيچ برهه زماني جمهوري اسلامي به هيچ كشوري حمله ننموده است ولي بايد هميشه در دو موضوع فوق ديگر كاملا آمادگي داشته باشيم و پدافند غير عامل دفاع از تمامي سرمايه هاي انساني و اقتصادي با كمترين هزينه ها مي باشد و تمام مردم غير عادي نيز مي توانند در اين موضوع دخيل باشند و از عصر باستان تا به امروز مردم در بحث پدافند غير عامل كوشا بوده اند كه نمونه آن ديوار چين؛ بناها و قلعه ها در مناطق داخلي كشورمان نمونه آن مي باشند و در صدر اسلام نيز با حفر خندق يك نوع كار پدافندي انجام داده اند .

وي گفت: امروزه در برخي كشورها متروها و پاركينگ هاي ساختماني به صورت چند منظوره و موضوع پدافند غير عامل در آنها لحاظ مي شود و در كشور عزيزمان نيز با توجه به منابع غني كه دارد بايد حتما موضوع پدافند غير عامل با جديت پيگيري شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر