۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۴۲۱۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: رزمایش سراسری پدافند غیرعامل امسال در حوزه تهدیدهای مردم محور به مورد اجرا گذاشته می شود.
به گزارش پایداری ملی، محمد افشار به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل روز یکشنبه در نشست این کارگروه که در جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد، افزود: طی چهار سال گذشته رزمایش های مختلفی در حوزه زیرساخت ها از جمله واحدهای صنعتی، راه و پایدارسازی حوزه انرژی برگزار شد و امسال نیز رویکرد آن مربوط به تهدید های مردم محور است.
وی با بیان اینکه مسئولیت فرماندهی این رزمایش بر عهده نیروی انتظامی خواهد بود، اضافه کرد: موضوع این رزمایش شبیه سازی حمله موشکی در یکی از مناطق پرچمعیت و شمالی شهر قزوین بوده و جمعیت هلال احمر استان نیز در زمینه تخلیه اضطراری مردم و انتقال آنان به اماکن امن و اسکان اضطراری، نقش موثری در آن ایفا خواهد کرد.
به گفته افشار، در هفته پدافند غیرعامل امسال حدود 150 عنوان برنامه توسط دستگاه های مختلف استان پیش بینی شده که از 2 تا 8 آبان ماه اجرا می شود.
وی ادامه داد: اجرای هر چه بهتر برنامه های پیش بینی شده نیازمند آن است که دستگاه های مختلف به طور جدی حضور پررنگی در آن داشته تا برنامه های خود را انجام دهند.
افشار، فرهنگ سازی را مهم ترین کار در پدافند غیرعامل عنوان و یادآور شد: آموزش و پرورش، بسیج، جمعیت هلال احمر و امداد و نجات از شاخه های موثر در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل بوده که می توانند با اجرای برنامه های مختلف پدافندی آن را به تمام جامعه گسترش دهند.
وی در ادامه اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان سال گذشته در حوزه تشکیل تیم های واکنش سریع اقدام های موثر و خوبی انجام داد که امیدواریم در آینده بتوانیم آن را به یک امر بین سازمانی تبدیل و از تجربه های آن نیز استفاده کنیم.
افشار با اشاره به برپایی دوره های مختلف آموزش پدافند غیرعامل در استان، گفت: پارسال رابطان پدافند غیرعامل از 153 دستگاه اجرایی معرفی و دوره های آموزشی لازم برای آنها برگزار شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین تشکیل کانال مجازی خادم توسط جمعیت هلال احمر جهت آموزش امداد به مردم را اقدامی موثر در حوزه آموزش های همگانی برشمرد و افزود: ما آمادگی داریم تا نسبت به تامین محتوای آموزشی، موضوع های مناسبی را برای درج در این کانال ارائه کنیم.
2 تا 8 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر