۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۲۳۴۲۰
سردار دهقان:
وزیر دفاع گفت: دیگر نیازی برای خرید سامانه S۴۰۰ نداریم و می‌توانیم نیاز خودمان را رفع کنیم.
به گزارش پایداری ملی، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع اصحاب رسانه استان اصفهان با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی برای مسئولین اجرایی کشور است تا فعالیتهای خود را به مردم معرفی کنند گفت: ارزیابی عملکرد گذشته و بازبینی و تلاش برای بسیج منابع تا گامی بلند در راه توسعه ملی برداشته شود.

وی افزود: رشد جهشی تورم و مشکلات اقتصادی بر معیشت مردم اثرات سویی گذاشته است که دولت ملزم به ایجاد ۷۵۰ هزار فرصت شغلی در سال است تا سطح بیکاری افزایش نداشته باشد.

وزیر دفاع ادامه داد: اصفهان یک استان صنعتی است و با ظرفیت و اراده موجود نباید از بیکاری رنج ببرد و دولت به همین منظور سیاست هایی برای فعال شدن واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

سردار دهقان گفت: رفع مشکلات نظام بانکی و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی ضروری به نظر میرسد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی اصفهان کمبود آب است عنوان کرد: دولت تاکنون دو جلسه خاص شورای عالی برای رفع مشکل آب استان اصفهان داشته و برنامه های ویژه ایی در نظر گرفته شده است.

سردار دهقان نیروهای مسلح ادامه داد: در بحث دست آوردهای هوافضا دو اقدام اساسی انجام شده که می توان به استقرار پایگاه پرتاب حامل های ماهواره بر که تمام تجهیزات داخلی است و ماهواره برهای با قابلیت مدار ۵۰۰ کیلومتر و تا وزن ۵۰۰ کیلوگرم که در منطقه بی نظیر است را تولید و آزمایش شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی درباره نزدیک شدن قایق‌های تندرو ایران به ناو آمریکایی اظهار داشت: تامین امنیت کشور در دریا و در خلیج فارس بر عهده واحدهای دریایی ماست و به طور طبیعی برای نظارت بر تردد و شناروهای بیگانه این قایق دائم در حال پایش تحولات هستند و به طور طبیعی این در آب‌های سرزمینی خود ما صورت می‌گیرد، اگر هر شناور بیگانه‌ای وارد آب‌های ما شود به آن‌ها اخطار و اگر تجاوز باشد مقابله می‌کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره حضور هواپیماهای هوایی روسی در پایگاه همدان افزود: در فعالیت‌های ضدتروریستی با روس‌ها به ارتش سوریه کمک می‌کنیم و به طور طبیعی برای تسهیل فعالیت در این مسئله از واحدهای هوایی روسیه در حمایت از عملیات‌های زمینی در سوریه استفاده می‌کنیم، برای تسهیل در این اقدام پایگاه هوایی همدان را در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم، البته پایگاه‌های هوایی در سوریه در اختیار روس‌ها قرار دارد اما در عملیات‌های ویژه برای تسهیل در کاهش زمان ما پایگاه هوایی همدان را در اختیار هواپیماهای روس قرار می‌دهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت بودجه دفاعی کشور و اختلاف نظرهای میان مجلس  دولت خاطرنشان کرد: در 3 سال گذشته در دولت به طور معمول بودجه نیروهای مسلح افزایش قابل قبولی را داشته و آنچه در اختیار می‌گیریم نیازهای ما را رفع می‌کند، اما برای افزایش ظرفیت کاستی‌هایی را داریم، اختلافی میان دولت و مجلس نیست و اصلاحیه‌ای برای مجلس ارسال شد که آن نیز رفع و مشکلی نداریم، بودجه امسال بهتر از سال گذشته می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره خرید سامانه اس 400 از روسیه تصریح کرد: ما در 3 سطح برای تامین پدافند و امنیت هوایی کشور سیستم تولید می‌کنیم، کاستی‌هایی را در برد بلند داشتیم که خرید سیستم اس 300 برای رفع این نیاز بود و دیگر نیازی برای خرید سیستم دیگری نداریم و می‌توانیم نیاز خودمان را تولید کنیم.

سردار دهقان در پاسخ به سئوالی درباره تحلیل خود از جنگ سوریه و اینکه آیا این کشور تقسیم می‌شود، بیان کرد: تقسیم سوریه به نفع هیچکس نیست و همه به این جمع‌بندی رسیده‌اند، در گذشته این ایده وجود داشت که ساقط کردن نظام سوریه گامی برای بهبود صلح در منطقه است به این دلیل که برخی سوریه را حامی مقاومت و مقاومت را عامل ناامنی در منطقه می‌دانستند که این مسئله یا جنگ لبنان و فلسطین نقض و این اقدامات به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه نظام سیاسی سوریه متکی به اراده مردم پایدار بوده و از کشور خود دفاع می‌کند، گفت: حضور افرادی تندرو فضایی را در سوریه به وجود آورده که از کشورهای مختلف وارد سوریه شدند و با نام داعش سعی در گسترش سیطره خود داشتند تا سرزمینی برای خود مانند اسرائیل داشته باشند، این جریان تندرو قرار بود منافع آمریکا و امنیت اسرائیل را تضمین کند اما ابعاد این جریان از جغرافیای سوریه و عراق فراتر رفت و همه جهان را متأثر کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: همه کسانی که نگران صلح و امنیت هستند اراده‌ای جمعی را برای حل مسائل سوریه شکل داده‌اند تا داعش را نابود کنند، البته آمریکا در این زمینه تنها حرف زده و در عمل هیچ اقدامی به ضرر داعش صورت نداده، ایران به عنوان نخستین کشور وارد عمل شد و پس از آن نیز روسیه به میدان آمد و دیگر کشورها نیز پیام این مسئله و صلح در منطقه را برای سوریه دریافت کرده‌اند و برای تامین امنیت منطقه نیز بسیاری از کشورها آمادگی دارند.

وی گفت: در تولید هواپیما و بالگرد نیز باید سفارش داشته باشیم تا برای تولید آن اقدام کنیم و در دیگر موارد نیز نیاز کشور را به خوبی تامین می‌کنیم و بیش از ظرفیت تولید نمی‌کنیم.

وزیر دفاع در پایان از توقف تولیدات هسا به دلیل سانحه اخیر هواپیمای مسافربری ۱۴۱ که جان ۵۰ نفر را به خطر انداخت خبر داد و گفت تداوم تولید این هواپیما با ورژن های بالاتر در آینده نزدیک را شاهد خواهیم بود. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر