۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۲۳۲۴۶
مدير كل پدافند غيرعامل استانداري فارس:
مهندس رحيم آزادي مدير كل پدافند غيرعامل استانداري فارس گفت : در راستاي تدوين طرح جامع پدافند غيرعامل استان ، دستگاه هاي اجرايي بايد مراكز و صنايع حياتي ، حساس و مهم خود را شناسايي و طبقه بندي كنند. اگر اين برنامه در اولويت كاري دستگاه هاي اجرايي قرار گيرد با برنامه ريزي هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت مي توان به نحو مطلوب تري از زير ساخت هاي استان در مقابل هر گونه تهديد داخلي و خارجي حفاظت وحراست كرد.

به گزارش پایداری ملی، مهندس رحيم آزادي مدير كل پدافند غيرعامل استانداري فارس گفت : در راستاي تدوين طرح جامع پدافند غيرعامل استان ، دستگاه هاي اجرايي بايد مراكز و صنايع  حياتي ، حساس و مهم خود را شناسايي و طبقه بندي كنند. اگر اين برنامه در اولويت كاري دستگاه هاي اجرايي قرار گيرد با برنامه ريزي هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت مي توان به نحو مطلوب تري از زير ساخت هاي استان در مقابل هر گونه تهديد داخلي و خارجي حفاظت وحراست كرد.

دستگاه هاي اجرايي بايد مراكز و صنايع  حياتي ، حساس و مهم خود را شناسايي و طبقه بندي كنند

وي با اشاره به اينكه : امروز ما بايد به نوعي برنامه ريزي كنيم كه اصول و الزامات پدافند غير عامل در تمام پروژه هاي عمراني ، صنايع ، مراكز حياتي، حساس و مهم رعايت شود تا بتوانيم مديريت بحران را تسهيل نموده و در زمان وقوع بحران كوچك ترين خدشه اي در ارائه خدمات ضروري و مورد نياز مردم احساس نشود.

وي همچنين با طرح يك نمونه يادآور شدند :بعنوان مثال با رعايت اصول و الزامات پدافند غيرعامل در صنايع مرتبط با حوزه غذا و نان مي توان با ارائه راهکارهای اصولی پدافند غیرعامل از جمله چند منظوره نمودن واحدهای خبازی ، ذخيره سازي اقلام مورد نياز و ضروري مردم و يا ساير روشهاي كارشناسي شده در حوزه پدافند غيرعامل مي توان در مواقع وقوع بحران مانع ازايجاد نگراني عموم و يا بار رواني نامطلوب گرديم . بنابرين ايجاد پايگاه اطلاعاتي ، جمع بندي اطلاعات ، دسته بندي و آناليز آنها از ضروريات است.

مهندس آزادي اظهارداشت : امروزه با بررسي و پيش بيني تهديدات، نقاط ضعف و آسيب ها درتمامي حوزه ها از جمله در حوزه معادن، صنايع و كارخانجات مي توانيم به سمت و سويي حركت كنيم كه هيچ روزنه اميدي براي نفوذ عوامل داخلي  و خارجي باز نباشد كه بتوانند ضربات جبران ناپذيري را به زيرساخت هاي ما وارد كنند.لذا به منظور تحقق اين اهداف و به منظور اينكه صنايع و حوزه هاي مرتبط با آن در سايه ي امنيت و اقتدار باشند نياز به ايجاد هماهنگي هاي لازم بين دستگاه هاي اجرايي و سازمان هاي مختلف در سطح استان مي باشد.

وي تاكيد كرد : به منظور رعايت اصول و الزامات پدافند غيرعامل در صنايع و حوزه هاي مرتبط با آن مي بايست تمامي اعضاء كارگروه هاي مختلف از جمله كارگروه صنعت، معدن و تجارت مراكز حياتي،حساس و مهم خود را شناسايي و جهت بازديد به اداره كل پدافند غير عامل استانداري فارس اعلام نمايند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر