۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۳۰۶۲
مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی:
با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی، شورای فرعی مدیریت راهبردی پدافند غیرعامل شهرستان کاشمر برگزار شد.
 به گزارش پایداری ملی، مهدی فروزان در این جلسه با بیان اینکه برای خیلی از مردم موضوع پدافند غیر عامل نا آشناست، افزود: در حوزه پدافند غیر عامل منشاء و کار انسان است.
وی با اشاره به اینکه محور پدافند غیر عامل به عنوان یک سرمایه جاودانه شخص انسان است، اظهار داشت: هدف از پدافند غیر عامل نجات جامعه بشری از هرگونه تهدیدی که فراروی انسانها است
مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی با بیان اینکه اصل پدافند غیر عامل پیشگیری است، گفت: متاسفانه به دلیل عدم جایگاه ساختاری پدافند غیر عامل در کشور تلفیقی بین شرح وظایف کاری پدافند غیر عامل و مدیریت بحران صورت گرفته ولی در سال 82 با پیشنهاد ستاد مشترک نیروهای مسلح با نظر رهبری اصول کاری پدافند غیر عامل را ابلاغ کردند
فروزان خاطر نشان کرد: سرلوحه اصولی که رهبری معظم انقلاب  برای ایران اسلامی در حوزه پدافند غیر عامل و مسوولین حکم کردند مصونیت بخشی به انسان است .
فروزان  با بیان اینکه فراروی انسان تهدیدات بسیار زیادی است، افزود: تهدید یا طبیعی یا غیر طبیعی است و 49 تهدید طبیعی از جمله سیل زلزله خشکسالی و... در سطح جهان فراروی انسان است ، افزود: خصومت در این نوع تهدیدات وجود ندارد و تهدید در همه کشورها یکسان است و نوع مقابله یکسان است.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی افزود: هیچ دشمن خارجی و کشور خارجی کوچکترین نگاهی به حوزه آسمانی و زمین ایران اسلامی در حوزه تهدید جنگی به صورت تهدید مستقیم نمی تواند داشته باشد.
وی با اعلام اینکه در بعد نظامی نیروهای پرتوان در ارتش سپاه و نیروی انتظامی و سربازان گمنام از هوشیاری بالایی برخوردار هستند افزود: هدف ما در حوزه پدافند غیر عامل صیانت از جان انسانها و مقابله با هرگونه تهدیدات در تمامی حوزه هاست
فروزان بابیان اینکه در حوزه پدافند غیر عامل ضروت دارد که دانش خود را ارتقاء دهیم و از فن آوری های نوین بتوانیم به خوبی استفاده کنیم، افزود: در حال حاضر نسل چهارم جنگ ها را پیش روی خود داریم که دشمن به صورت غیر مستقیم ورود کرده و موجب نابودی جوامع بشری می شود
وی با بیان اینکه جنگ های قومیتی و نیابتی که در سطح منطقه اتفاق می افتد در راستای کاهش جمعیت در سطح جهان است افزود: بعد از گرفتن کشور عراق توسط امریکا در اولین اقدام پنج هزار دانشمند و نخبه علمی در سطح جهان در عراق وجود داشتند که می توانستند اینده عراق را متحول کنند بعد از ازادی اما در کمترین زمان ممکن به صورت مستقیم و با اسلحه ترور کرد.
فروزان  با اشاره به اقدامات دشمن در حوزه  جنگ نرم افزود: در چند سال گذشته جنگ نرم را صرف رواج ماهواره می دانستیم هرچند امروز قسمتی از جنگ نرم مربوط به ماهواره است اما جنگ نرم امروز جنگ بیو تروریسم و بیولوژیکی است که در دنیا دارد اتفاق می افتد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر