۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۲۷۴۹
یک کارشناس امنیت شبکه گفت: بسیاری از کاربرانی که از اینترنت خصوصا وای‌فای استفاده می‌کنند در بیشتر موارد در برقراری امنیت وای‌فای و نگرانی از لو رفتن اطلاعات شخصی‌شان سردرگم می‌شوند.
به گزارش پایداری ملی، علی‌اکبر خدایی اظهار کرد: یکی از ابزارهای برقراری ارتباط شبکه‌های وای‌فای یا بی‌سیم است که این نوع از شبکه‌ها با استفاده از امواج رادیویی امکان اتصال پرسرعت به اینترنت یا شبکه را فراهم می‌کنند و این در صورتی است که وای‌فای بدون هیچ‌گونه ارتباط کابلی بین فرستنده و گیرنده کار می‌کند.

وی در خصوص هک وای‌فای و راه‌های جلوگیری از آن، تصریح کرد: امروزه خیلی از کاربران به این موضوع شک کرده‌اند که آیا همسایگان یا کسانی در شعاع چند متری از شما هستند از شبکه وای‌فای استفاده می‌کنند یا خیر و در صورتی که افرادی دیگر از اینترنت شما استفاده کنند احتمالا سرعت اینترنت شما به صورت چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد و یا اینکه به یک‌باره حجم اینترنت شما تمام خواهد شد.

این کارشناس تأکید کرد: اگر شخص دیگری به شبکه وای‌فای شما متصل باشد امکان دسترسی به پوشه‌های اشتراک گذاشته شده شما را خواهد داشت و هر چند این اتفاق برای هیچ‌کس خوشایند نیست، ولی روش‌هایی برای اتصال دیگران به شبکه وای‌فای وجود دارد و می‌توان دسترسی افراد دیگر را به شبکه قطع کرد.

خدایی تأکید کرد: اگر شما رمز عبور قدرتمندی را برای مودم خود تنظیم کرده‌اید باز هم دیگران می‌توانند این رمزها را با روش‌هایی از دستگاه‌های متصل به آن مودم به دست آورده و به شبکه شما متصل شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای شناسایی دستگاه‌هایی که به مودم بی‌سیم شما متصل شده‌اند دو روش کلی وجود دارد؛ روش اول بررسی خود دستگاه مودم و روش دوم استفاده از دستگاهی است که به شبکه وای‌فای شما متصل است و بسیاری از افرد روش دوم را ترجیح می‌دهند.

این کارشناس امنیت شبکه گفت: یکی از روش‌های بسیار آسانی که برای اطمینان از هک نشدن وای‌فای می‌توان از آن استفاده کرد نصب اپلیکیشن‌های مخصوصی که به این منظور طراحی شده است که در این روش افراد می‌توانند از طریق گوشی هوشمند اندرویدی، دستگاه‌های متصل به شبکه وای‌فای را مشاهده کنند که یکی از بهترین این اپلیکیشن‌هاFing Network Scanner  و net Analyzer Lite است که دانلود این نرم‌افزارها از طریق گوگل‌پلی امکان‌پذیر است.

منبع ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر